Newsletter Άρθρων

Μετάφραση

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Αρχείο

You Are Here: Home - ΑΝΑΠΤΥΞΗ , ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ , ΕΛΛΑΔΑ , ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ , ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ , ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Η ελληνική οικονομία στην εποχή του «σύννεφου»!

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην ιδιοτυπία της ελληνικής οικονομίας να αποτελείται σε τόσο μεγάλο βαθμό (περίπου στο 35% και σχεδόν διπλάσιο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο), από αυτοαπασχολούμενους. Οι λόγοι έχουν εξηγηθεί εκτενώς (η μεταπολεμική εμμονή της προσωπικής «μαρκίζας», η έλλειψη κουλτούρας συνεργασίας που επιτείνεται από το χαλαρό και επιρρεπές στην ανομία σύστημα, η μη εξωστρεφής λογική και μέσω οικονομικών κλίμακας). Το ερώτημα παραμένει. Ποιος είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος για την υπέρβαση αυτής της αγκύλωσης;

Υπάρχουν δυο προσεγγίσεις στο ζήτημα. Μια άμεση, πιο τιμωρητική και πιο εκβιαστική, που επιχειρεί μέσω της φορολογικής και νομοθετικής πίεσης να δημιουργήσει συνθήκες σταθερότερης και ισχυρότερης αναδιάταξης της αγοράς και μια πιο μεσοπρόθεσμη, που στηρίζεται στη χορήγηση κινήτρων και την εκπαίδευση για τη σταδιακή αλλαγή κουλτούρας.

Η αύξηση των φορολογικών συντελεστών και των λοιπών επιβαρύνσεων στον αυτοπασχολούμενο θα μπορούσε να λειτουργήσει αποτρεπτικά στη μοναχική πορεία και να επιβάλλει την εξεύρεση συλλογικότερων λύσεων, μέσω συνεργασιών και άλλων συνεργιών (συμπληρωματικές υπηρεσίες, δίκτυο κάθετης παραγωγής, κοινή προβολή ή δραστηριότητες κλπ). Όμως κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει δυο αρνητικότατα αποτελέσματα. Τη διεύρυνση της φοροδιαφυγής, στα όρια που επιβάλλουν  τα τεκμήρια διαβίωσης, ώστε να περιορίσουν την τελική επιβάρυνση και την έξοδο προς το εξωτερικό πολλών επαγγελματιών, ιδιαίτερα στο χώρο των υπηρεσιών.

Από την άλλη η αντίστροφη λογική, των κινήτρων για δημιουργία νέων εταιρικών σχημάτων, μέσω συγχωνεύσεων και συνεργιών, μπορεί να προσκρούει στην αντιδραστική, εγωιστική νοοτροπία πολλών, αλλά εφόσον ακολουθηθεί με συνέπεια και επιμελή ενημέρωση για τις ευκαιρίες που δημιουργεί (μείωση κόστους λειτουργίας, διεύρυνση παρεχόμενων υπηρεσιών, εκμετάλλευση προγραμμάτων) σταδιακά θα φέρνει μόνιμα θετικά αποτελέσματα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που το φάσμα της διακοπής λειτουργίας λόγω πτώσης του τζίρου φαντάζει, για όλο και περισσότερους, πιο κοντά από ποτέ.

Στην εποχή που στόχος οφείλει να είναι η καινοτομία και η εκμετάλλευση των τεχνολογικών δυνατοτήτων για την ανάπτυξη virtual επιχειρήσεων. Σε μια συγκυρία που στο δρόμο για τη συμπίεση των λειτουργικών εξόδων και την αναζήτηση μια νέας ποιότητας ζωής, η unified communications and cloud προσέγγιση αποκτά ευρύτερη επιρροή («εικονική» συνεργασία από διαφορετικούς τόπους).

Η Ελλάδα θα έπρεπε να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την τουριστική της αίγλη δημιουργώντας συνθήκες για προσέλκυση τέτοιων επαγγελματιών και ταυτόχρονα να προωθεί μεθόδους για τη στενότερη συνεργασία των ικανότατων επιστημόνων της σε πιο ολιστικά project. Το μέλλον θέλει πρωτοποριακές κι όχι συμβατικές προσεγγίσεις για να μην αποδειχτεί απλά μια ακόμα χαμένη ευκαιρία.

Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος – Ψυχολόγος

Share

0 σχόλια

Leave a Reply

SYNC BLOGS