Από τη μια, το «αεροπλανάκι» του Σταυρίδη που έμεινε από πολιτικά
και επικοινωνιακά καύσιμα με την έγκαιρη παρέμβαση Σαμαρά και πριν πυκνώσουν
οποιεσδήποτε σκιές πάνω από τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, σε ένα κρίσιμο σημείο για
την παραγωγή αποτελεσμάτων. Από την άλλη, οι άκαιρες και υπερβολικές δηλώσεις
αξιωματούχων για το πλάνο εξέλιξης των πλειστηριασμών τα επόμενα χρόνια,
φούσκωσε τα φτερά σε ένα επικοινωνιακό «αεροπλανάκι» που συγκρατήθηκε στο
έδαφος με τη διαβεβαίωση Σαμαρά για προσωπική εμπλοκή του στο θέμα ώστε οι ρυθμίσεις
να συμβαδίζουν με την κοινωνική πραγματικότητα.
Το ζήτημα Σταυρίδη διαθέτει μυρωδιά σκανδάλου μόνο για όσους έχουν εθισμό στις αντιπολιτευτικές κορώνες. Η συμφωνία για την πώληση του 33% του ΟΠΑΠ θεωρητικά θα μπορούσε να έχει ένα καλύτερο τίμημα αλλά όσοι αρέσκονται στην εύκολη κριτική θα πρέπει να αναζητήσουν τους λόγους για τους οποίους οι προσφορές δεν ήταν τόσες όσες αναμενόταν (ίσως να αρκεί μια πιο προσεκτική ματιά στον ισολογισμό της εταιρείας και τα αναπτυξιακά πλάνα της) και να υπολογίσουν το όφελος από τον όρο για καταβολή του 30% των ακαθάριστων εσόδων.
Το ζήτημα Σταυρίδη διαθέτει μυρωδιά σκανδάλου μόνο για όσους έχουν εθισμό στις αντιπολιτευτικές κορώνες. Η συμφωνία για την πώληση του 33% του ΟΠΑΠ θεωρητικά θα μπορούσε να έχει ένα καλύτερο τίμημα αλλά όσοι αρέσκονται στην εύκολη κριτική θα πρέπει να αναζητήσουν τους λόγους για τους οποίους οι προσφορές δεν ήταν τόσες όσες αναμενόταν (ίσως να αρκεί μια πιο προσεκτική ματιά στον ισολογισμό της εταιρείας και τα αναπτυξιακά πλάνα της) και να υπολογίσουν το όφελος από τον όρο για καταβολή του 30% των ακαθάριστων εσόδων.
Πόσο δε μάλλον που το αγκάθι με το υψηλό τίμημα των τεχνικών υπηρεσιών
κληρονομήθηκε στο νέο ιδιοκτήτη παρά τις όποιες προσπάθειες διευθέτησης,
γεγονός που θα εξηγούσε δυσμενή διάθεση απέναντι του κι όχι ειδική μεταχείριση
ή ιδιαίτερη εύνοια. Το μεμπτό της... ελαφρότητας Σταυρίδη βρίσκεται στην
αδυναμία του να χαλιναγωγήσει τις συνήθεις παρα-επιχειρηματικές πρακτικές του
και να τις προσαρμόσει στις απαιτήσεις μιας υπεύθυνης κρατικής θέσης.
Το ευαίσθητο ζήτημα των πλειστηριασμών ανοίχθηκε από κάποιους παράγοντες βιαστικά, δίχως σαφές χρονοδιάγραμμα και κριτήρια, πριν υπάρξουν οριστικοί νέοι
διακανονισμοί για τα «κόκκινα» δάνεια, χωρίς προσυνεννόηση με τις τράπεζες,
αφήνοντας την εντύπωση σε μεγάλη μερίδα των πολιτών ότι η όποια ρύθμιση
αφορά άμεσα και τους ίδιους! Το επικοινωνιακό κακό άρχισε να παίρνει
απρόσμενες (;) διαστάσεις, ώστε τελικά να χρειαστεί η διαρροή για προσωπική
εμπλοκή του πρωθυπουργού.
Ο Σαμαράς διατηρεί υψηλή δημοτικότητα και δεν φείδεται στο να χρησιμοποιεί
το ατομικό ηθικό πλεονέκτημα του για να δίνει λύσεις σε καταστάσεις που
μοιάζει να αγγίζουν το αδιέξοδο. Θέτει τον εαυτό του σε θέση αμορτισέρ
απορρόφησης κραδασμών και ανταποκρινόμενος στο λαϊκό αίσθημα προχωρεί σε
κινήσεις υψηλού συμβολισμού. Από τις παρεμβάσεις του για τους διορισμούς
ημετέρων στη βουλή έως τη διευθέτηση ειδικών περιπτώσεων ζητημάτων υγείας.
Χρήσιμο βέβαια θα ήταν κάποιοι να μην επενδύουν στην πρωθυπουργική ασπίδα
ως μέσο αναστροφής προσωπικών επικοινωνιακών ή πολιτικών λαθών. Το κεφάλαιο αξιοπιστίας
του Αντώνη Σαμαρά δεν μπορεί συνεχώς να ξοδεύεται για να υπερκεραστούν
ατομικές αδυναμίες υπουργών ή άλλων κυβερνητικών στελεχών.
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος – Ψυχολόγος
0 σχόλια