Ένα πρωτοποριακό σύστημα καθαριότητας με 24 «ειδικούς» κάδους απορριμμάτων έλαβε σάρκα και οστά σε κεντρικά σημεία. Το σύστημα βασίστηκε «κατά κάποιο τρόπο» σε υπόγειες διαδρομές των απορριμμάτων και για να γίνω πιο σαφής στην τοποθέτηση υπόγειων κάδων απορριμμάτων.
Η χρηματοδότησή του έγινε από το Πράσινο Ταμείο και προσδοκάται να συμβάλλει στην αναβάθμιση της εικόνας, της αισθητικής των προαναφερόμενων πόλεων καθώς και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η αυθόρμητη αλλά και επιθυμητή και επιλεκτική δραστηριότητα των πολιτών που συνδέεται άμεσα με τον ενσυνείδητο σεβασμό που έχουν προς το περιβάλλον και συνεπακόλουθα προς τον ίδιο τους τον εαυτό.
Πρόκειται για ένα εναλλακτικό σύστημα συλλογής απορριμμάτων, που βοηθά ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες υγιεινής αποθήκευσης, τόσο των οικιακών όσο και των ανακυκλώσιμων, σε διάφορα υπόγεια σημεία των πόλεων και ειδικότερα σ΄ αυτά που απαιτούν εξωτερικά αισθητική αναβάθμιση, όπως είναι πλατείες, τα πεζοδρόμια, οι χώροι άθλησης κ.α.
Οι συγκεκριμένοι κάδοι είναι χωρητικότητας 3.000 λίτρων και προκειμένου για την συλλογή των απορριμμάτων έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό γερανοφόρο σύστημα σε απορριμματοφόρα των Δήμων, ώστε να διευκολύνεται η αποκομιδή τους. Αποτελεί μια πρωτοποριακή σκέψη που μπόρεσε να υλοποιηθεί στη πράξη, ωστόσο αναμένεται να δώσει συγκρίσιμα αποτελέσματα αναφορικά με μεταβλητές όπως είναι η συμμετοχή των πολιτών αλλά και το κόστος αποκομιδής των σκουπιδιών.
Όμως, παρά το γεγονός ότι αποτελεί καινοτόμο ιδέα και επιτυχημένη εφαρμογή, η ανακύκλωση όπως και η καθαριότητα πρέπει να γίνεται ενσυνείδητα από τον καθένα μας για να αποδώσει, αλλιώς κάθε προσπάθεια είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Η ανακύκλωση και η καθαριότητα ξεκινάνε σίγουρα πρώτα από την οικογένειά μας και στη συνέχεια είναι θέμα αγωγής, παιδείας αλλά και κουλτούρας.
Στο στάδιο αυτό θα μπορούσαμε να πούμε ότι και η διαφήμιση έχει εξέχουσα σημασία, άλλωστε το επικοινωνιακό παιχνίδι ανέκαθεν επηρέαζε την αντίληψή μας για τα πράγματα, διαμόρφωνε απόψεις και αντιλήψεις για τα γενόμενα. Έτσι ως ένα κακό πρότυπο αλλά ως μια καλή και παιδαγωγική διαφήμιση θα ήταν να παρουσιαστεί «έστω και σε σκίτσο» ένας πολίτης να κατεβαίνει από το λεωφορείο ή το τρόλευ και να πετά το ακυρωμένο εισιτήριο ή το χρησιμοποιημένο χαρτομάντηλό του κάτω, ενώ μπροστά του στέκεται υπερυψωμένος ένας άδειος κάδος απορριμμάτων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αρκετοί πολίτες είναι πλέον ευαισθητοποιημένοι σε διαδικασίες ανακύκλωσης και συμμετέχουν ενεργά σ΄ αυτές.
Ολοκληρώνοντας, στόχος ειδικότερα, των υπόγειων κάδων ήταν και είναι να είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον αλλά και να εξοικονομηθούν ταυτόχρονα χρόνος, πόροι αλλά και προσωπικό. Τα προαναφερόμενα και σε συνδυασμό με την αυθόρμητη και συνειδητή συμμετοχή των πολιτών σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, θα συμβάλλουν στην επιτυχή ευόδωση του στόχου που έχει να κάνει με την καλύτερη ποιότητα ζωής όλων μας στον πλανήτη Γη.
Πληροφορημένος Πολίτης