ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Ο πολιτικός νους
(μάλλον σύμβουλος του βουλευτή) που σκέφτηκε το πρωτότυπο «οι αγρότες δεν είναι
έμποροι, είναι παραγωγοί» μάλλον θεωρεί ότι οποιαδήποτε άλλη προσφορά προϊόντος
ή υπηρεσίας δεν χρειάζεται τον αντίστοιχο «σπόρο» (πρώτη ύλη, γνωστικό
υπόβαθρο) για να παραχθεί. Πρωτοποριακή προσέγγιση! Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Σκάνδαλο κατάχρησης κοινοτικών επιδοτήσεων περίπου τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ εντόπισε το ΣΔΟΕ στην Ήπειρο. Η υπόθεση αφορά κοινοτικές επιδοτήσεις που έλαβαν δύο αγροτικοί συνεταιρισμοί της περιοχής για κατασκευή ψυκτικών θαλάμων. Μεγάλο μέρος των χρημάτων ωστόσο φαίνεται πως κατέληξε «μακριά» από τα έργα, όπως φέρεται να έχει εντοπίσει στην η τοπική Διεύθυνση του ΣΔΟΕ.
Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, δύο αγροτικοί συνεταιρισμοί έλαβαν κοινοτικές επιδοτήσεις ύψους 2,758 εκατομμυρίων και 1,187 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα για την κατασκευή ψυκτικών θαλάμων κι άλλα σχετικά έργα για την αποθήκευση των προϊόντων τους.
Οι συνεταιρισμοί ανέθεσαν το έργο σε δύο τεχνικές εταιρείες της Ηπείρου, όμως φαίνεται πως υπήρξε συνεννόηση μεταξύ τους για αλλοίωση παραστατικών και υπερκοστολογήσεις, με αποτέλεσμα ένα μεγάλο τμήμα των επιδοτήσεων να καταλήγει στις τσέπες των ιδιωτών.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113207831
Η υπερμετρωπία είναι μια ανατομική πάθηση του ματιού που δυσκολεύει την
όραση σε κοντινές αποστάσεις και φέρνει θολούρα! Πάνω, κάτω ότι έχει πάθει
κι ο ΣΤΡΙΖΑ προσπαθώντας να ερμηνεύσει ορισμένες δημοσκοπήσεις κοντόφθαλμα και
μέσα στην παραζάλη της απρόσμενης ματαιοδοξίας. Η πρόσφατη έρευνα της
GPO για τρεις εκλογικές περιφέρειες της
Αττικής, ακριβώς επειδή στηριζόταν σε δείγματα για κάθε περιοχή αντίστοιχα
αυτών που χρησιμοποιούνται συνήθως για όλη την επικράτεια (από 1000 έως και
1600 άτομα), διέθετε επιπρόσθετη αξιοπιστία και θα μπορούσε αν γίνονταν
η κατάλληλη διαχείριση των δεδομένων να εξαχθούν εξαιρετικά χρήσιμα
συμπεράσματα σε πανελλαδικό επίπεδο.
Η προβολή της δημοσκόπησης έγινε με τρόπο που έδειχνε μια τεράστια
απόσταση ανάμεσα στο ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ, με την αναφορά του υπευθύνου της GPO, κ. Θεοδωρικάκου, ότι από τις προηγούμενες
εθνικές εκλογές η διαφορά υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ στις δυο από τις τρεις
περιφέρειες ήταν ήδη σημαντική και στην τρίτη η πρωτοπορία της ΝΔ ήταν ανάλογη
της πανελλαδικής, να περνά στα ψιλά.
Τα πραγματικά συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται στον πίνακα που
παρατίθεται στο τέλος του κειμένου. Συνοπτικά αναφέρουμε ότι στις εθνικές
εκλογές του 2012 στην Α Αθηνών προηγούνταν η ΝΔ με 3,9%, στη Β Αθνηνών ο
ΣΥΡΙΖΑ με 5,2% όπως και στην Αττικής με 3,7%. Συνολικά και στις τρεις
περιφέρειες (λαμβάνοντας υπόψη τις ψήφους καθεμιάς) η διαφορά ήταν 3,3% υπέρ
του ΣΥΡΙΖΑ, όταν πανελλαδικά υπολείπονταν 2,8%. Αυτή η απόσταση (στις
συγκεκριμένες περιφέρειες που αποτελούσαν το 26% των ψήφων) για να ανατραπεί
τόσο εντυπωσιακά χρειάστηκε ένα προβάδισμα της ΝΔ με 6% στο υπόλοιπο 74% της
επικράτειας.
Ποια δείχνει να είναι λοιπόν η τωρινή αποτύπωση δυνάμεων για τις
ευρωεκλογές; Το προβάδισμα της ΝΔ στην Α Αθηνών να έχει γίνει προσπέρασμα
του ΣΥΡΙΖΑ με λίγα δεκαδικά της μονάδας, στη Β να υπάρχει αύξηση μιας μονάδας
(στο 6,1%) και μια σημαντικότερη διεύρυνση της απόστασης στην περιφέρεια
Αττικής φτάνοντας στο 6,5%. Συνολικά και για τις τρεις περιφέρειες η διαφορά
υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ από το 3,3% βρίσκεται στο 5,2%.
Ακόμα κι αν κάποιος επιχειρήσει την πιο απλή και αφελή προσέγγιση αναγωγής
αναποφάσιστων εξάγοντας απλά ποσοστά επί των εγκύρων (χωρίς να λαμβάνει
υπόψη ότι περισσότεροι αναποφάσιστοι προέρχονται από τη ΝΔ, οι οποίοι αν
μέσα σε αυτό το δύσκολο κλίμα δεν επιχείρησαν ήδη το άλμα εκτός της παράταξης
είναι πολύ πιο πιθανό να επανακάμψουν) η διαφορά για το ΣΥΡΙΖΑ στις τρεις
περιφέρειες της Αττικής ανεβαίνει στο 7,3%.
Η προβολή αυτών των στοιχείων σε πανελλαδικό επίπεδο με τη χρήση
διπλής τεχνικής, για την εξαγωγή σχετικού συμπεράσματος για το υπόλοιπο 74% της
επικράτειας, είτε με απευθείας προσαρμογή των εκεί διαφορών με βάση το
αποτέλεσμα των συγκεκριμένων περιφερειών, είτε με προσαρμογή της
ποσοστικοποιημένης απόκλισης ανάμεσα στα αποτελέσματα της Αττικής και της
υπόλοιπης χώρας, στα νέα δεδομένα, μας δίνει μια πανελλαδική διαφορά που
κινείται μεταξύ 0,9% και 1,2%. Αντίστοιχα για τις εθνικές εκλογές η διαφορά
κινείται από 1,9% έως 2,4%.
Προς τι λοιπόν η βιασύνη του ΣΥΡΙΖΑ να αυτοανακηρυχθεί όχι μόνο σε νικητή
των ευρωεκλογών αλλά όπως είπε κι ο πρόεδρος του «σε κάτι παραπάνω από βέβαιη
κυβέρνηση» (η αβάσταχτη ελαφρότητα της επαναστατικής υπερβολής). Σε ποια
ανάλυση ποιοτικών στοιχείων στηρίζει την αισιοδοξία όταν η προβολή των
στοιχείων της δημοσκόπησης της GPO δεν δείχνει παρά ελάχιστο
εθνικό προβάδισμα και η σύσταση των αναποφάσιστων μόνο ευνοϊκή δεν είναι
για το ΣΥΡΙΖΑ.
Έτσι κι αλλιώς είναι πολύ πρόωρο να υπάρξουν αξιόπιστες προβλέψεις τελικού
αποτελέσματος όταν μπροστά μας υπάρχουν τέσσερις μήνες πυκνότατων πολιτικών
εξελίξεων τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό επίπεδο. Κανείς δεν
δικαιούται να υπεραισιοδοξεί, ούτε και να μεμψιμοιρεί. Η θολούρα της
δημοσκοπικής υπερμετρωπίας καραδοκεί και «καταδικάζει» σε συχνά ατυχήματα
όποιον την παραβλέπει προσποιούμενος τον αετομάτη.
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος –Ψυχολόγος
Ο κ. Σαμαράς, μιλώντας χθες στο δείπνο του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, μίλησε με αισιοδοξία για τα επόμενα χρόνια, ενώ τοποθετήθηκε και στις τελευταίες δικαστικές υποθέσεις: «Τα βάζουμε με όλα και με όλους που οδήγησαν τη χώρα ως εδώ και τη θέλουν κολλημένη στο τέλμα. Ηδη, μάλιστα, τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη. Κι έχει ανοίξει ο δρόμος για την τιμωρία όσων επωφελήθηκαν καταστάσεων κι όσων λεηλάτησαν τον τόπο. Δεν θέλω να πω κάτι άλλο σε αυτό, γιατί τώρα έχει αναλάβει η Δικαιοσύνη που κάνει τη δουλειά της χωρίς περισπασμούς και ανάμειξη κανενός», επισήμανε.
Μείωση φόρων
Ο πρωθυπουργός με την ομιλία του μπροστά σε εκπροσώπους ελληνογερμανικών επιχειρήσεων ανήγγειλε και τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης: «Το έχουμε βάλει κι αυτό στο πρόγραμμα να μειώσουμε τη φορολογία μόλις το επιτρέψουν οι δημοσιονομικοί μας στόχοι. Η μεγάλη μείωση των φορολογικών βαρών θα αρχίσει αμέσως μόλις ξεπεράσουμε τον στόχο του πλεονάσματος για δεύτερη φορά», είπε και με σιγουριά τόνισε σε ό,τι αφορά το Μνημόνιο: «Θα βγούμε από το Μνημόνιο μια και καλή.
Αλλά για να βγούμε πρέπει να πιάνουμε τους στόχους μας, χωρίς εκπτώσεις και χωρίς παρεκκλίσεις», σημείωσε περιγράφοντας τις προϋποθέσεις που χρειάζεται να εκπληρωθούν: «Θέλουμε να βγούμε από το Μνημόνιο, όχι για να επιστρέψουμε στο χάος που υπήρχε προηγουμένως, αλλά για να αποκαταστήσουμε πλήρως τις αδικίες, για να μειώσουμε αποφασιστικά τα φορολογικά βάρη και για να ενισχύσουμε την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας», επανέλαβε.
Ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε και στη διανομή μέρους του πρωτογενούς πλεονάσματος στους ασθενέστερους. Πράξη που θα γίνει μόλις επιβεβαιωθεί η επίτευξη αυτού του στόχου για πρώτη φορά, δηλαδή γύρω στον Απρίλιο: «Και οι καλές ειδήσεις αρχίζουν να έρχονται σιγά σιγά: Οπως η επιστροφή μεγάλου μέρους του πρωτογενούς πλεονάσματος στην κοινωνία. Για πρώτη φορά θα υπάρξει σημαντική αποκατάσταση αδικιών και θα το νιώσει η κοινωνία. Ιδιαίτερα οι πιο αδύναμοι, αυτοί που το έχουν περισσότερο ανάγκη».
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63951195
Μείωση φόρων
Ο πρωθυπουργός με την ομιλία του μπροστά σε εκπροσώπους ελληνογερμανικών επιχειρήσεων ανήγγειλε και τη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης: «Το έχουμε βάλει κι αυτό στο πρόγραμμα να μειώσουμε τη φορολογία μόλις το επιτρέψουν οι δημοσιονομικοί μας στόχοι. Η μεγάλη μείωση των φορολογικών βαρών θα αρχίσει αμέσως μόλις ξεπεράσουμε τον στόχο του πλεονάσματος για δεύτερη φορά», είπε και με σιγουριά τόνισε σε ό,τι αφορά το Μνημόνιο: «Θα βγούμε από το Μνημόνιο μια και καλή.
Αλλά για να βγούμε πρέπει να πιάνουμε τους στόχους μας, χωρίς εκπτώσεις και χωρίς παρεκκλίσεις», σημείωσε περιγράφοντας τις προϋποθέσεις που χρειάζεται να εκπληρωθούν: «Θέλουμε να βγούμε από το Μνημόνιο, όχι για να επιστρέψουμε στο χάος που υπήρχε προηγουμένως, αλλά για να αποκαταστήσουμε πλήρως τις αδικίες, για να μειώσουμε αποφασιστικά τα φορολογικά βάρη και για να ενισχύσουμε την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας», επανέλαβε.
Ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε και στη διανομή μέρους του πρωτογενούς πλεονάσματος στους ασθενέστερους. Πράξη που θα γίνει μόλις επιβεβαιωθεί η επίτευξη αυτού του στόχου για πρώτη φορά, δηλαδή γύρω στον Απρίλιο: «Και οι καλές ειδήσεις αρχίζουν να έρχονται σιγά σιγά: Οπως η επιστροφή μεγάλου μέρους του πρωτογενούς πλεονάσματος στην κοινωνία. Για πρώτη φορά θα υπάρξει σημαντική αποκατάσταση αδικιών και θα το νιώσει η κοινωνία. Ιδιαίτερα οι πιο αδύναμοι, αυτοί που το έχουν περισσότερο ανάγκη».
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22767&subid=2&pubid=63951195
Ο γνωστός για τις επιθετικές δηλώσεις του κ.Φάρατζ έκανε και πάλι το
θαύμα του. Επιτέθηκε στον Έλληνα πρωθυπουργό μιλώντας για έλλειψη δημοκρατίας,
χρησιμοποιώντας λογοπαίγνια αλλά όπως συνήθως λίγα μας είπε για τις δικές του
προτάσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης, ούτε καν θυμήθηκε να εκφράσει
πρώτα απ’ όλα τη στήριξη του στον δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό. Δεν μας εκπλήσσει
τίποτα από αυτά. Άλλωστε ο Φάρατζ έχει ένα προσωπικό στυλ που τον έχει
εγκλωβίσει στην αναπαραγωγή ενός ύφους που διχάζει το ακροατήριο του σε
κάποιους ένθερμους υποστηρικτές αλλά και σε ακόμα περισσότερους ορκισμένους
εχθρούς.
Ο Άγγλος πολιτικός διαθέτει όλα τα «προσόντα» της επικοινωνιακής
υπερβολής και μοιάζει να στηρίζει την ύπαρξη του σε αυτή τη ρητορική
ακρότητα που λειτουργεί ως ευκολοχώνευτο εκτονωτικό στοιχείο για το γενικευμένο
ευρωσκεπτικισμό. Μηδενιστικές απόψεις για τις δεδομένες δυσλειτουργίες της
Ε.Ε., μερικές εθνικιστικές βρετανικές κορώνες απομεινάρια του ένδοξου
παρελθόντος, κάποιες δόσεις αναρχοφιλελευθερισμού και λίγος υποβολιμαίος
ρατσισμός συνθέτουν τα απαραίτητα συστατικά για τη συντήρηση της εικόνας του
«συνεπούς» αντισυμβατικού.
Μέσα σε αυτό το πνεύμα και για λίγα ψίχουλα επιπρόσθετης προβολής δεν
δίστασε να μιλήσει για μη δημοκρατία, λες και ο Σαμαράς δεν είναι ο εκλεγμένος
πρόεδρος του μεγαλύτερου ελληνικού κόμματος κι ο πρωθυπουργός που επέλεξε η
πλειοψηφία του λαού και της παρούσας βουλής. Λησμονεί φυσικά ότι ακόμα και
την εποχή της επιλογής Παπανδρέου για προσφυγή στο ΔΝΤ συνέχιζε να τον
στηρίζει πάνω από το 40% του λαού, ποσοστό που ξεπερνούσε το 30% σχεδόν 1,5
χρόνο μετά, για να αρχίσει η ραγδαία φθορά μόνο όταν έγινε προφανές ότι θα
χρειάζονταν επιπρόσθετα δημοσιονομικά μέτρα και προέκυψε η δίνη της
περιβόητης ιδέας περί δημοψηφίσματος.
Δεν μπορεί λοιπόν να αρθρώνει ο Φάρατζ κορώνες περί αντιδημοκρατικότητας
όταν ο ελληνικός λαός είναι συνειδητά στη συντριπτική του πλειοψηφία υπέρ
του ευρώ και αυτό που αναζητούσε δεν ήταν μια «βίαια» σύγκρουση με τους
δανειστές που θα οδηγούσε στην περιπέτεια της δραχμής αλλά μια ρεαλιστική διαπραγμάτευση
πάνω στους περιορισμούς του μνημονίου.
Ακόμα κι ο ΣΥΡΙΖΑ που εξελίχθηκε στον αντίπαλο πόλο, όσο κι αν δυσκολεύεται
να αποδείξει πως θα...σύρει όλη την Ευρώπη στις δικές του θέσεις, από τη μια χρησιμοποιούσε
για εγχώρια κατανάλωση την μονομερή κατάργηση του μνημονίου (το οποίο
έτσι κι αλλιώς δεν θα υπάρχει ως τις επόμενες εκλογές!) αλλά από την άλλη
ουσιαστικά αναφερόταν στη διαπραγμάτευση μιας βελτιωμένης σύμβασης!
Τις νουθεσίες του για την επιστροφή τη δραχμή θα την έπαιρνα ως ένα
θεωρητικό αντιευρωπαϊκό μανιφέστο, αν δεν συνοδεύονταν από τη γελοία
διαβεβαίωση ότι Βρετανοί επιχειρηματίες είναι έτοιμοι να επενδύσουν άμεσα στην
Ελλάδα της δραχμής. Εκτός κι αν αναφερόταν στα «γεράκια» του real estate που κι αυτοί θα
χρειάζονταν ένα εύλογο διάστημα, μιας σχετικής πολιτικής και κοινωνικής
σταθεροποίησης για να κάνουν την οποιαδήποτε κίνηση, καμιά σοβαρή παραγωγική
επένδυση δεν θα γινόταν σε μια χώρα με διαλυμένο τραπεζικό σύστημα, πανάκριβες
εισαγόμενες πρώτες ύλες και πλήρη επενδυτική ανασφάλεια.
Ακόμα πιο ατυχής είναι η παραίνεση να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Ισλανδίας ενώ είναι δεδομένο ότι καμιά σχέση δεν έχουν οι δυο περιπτώσεις. Δημοσιονομικό το δικό μας πρόβλημα που μετατράπηκε σε τραπεζικό, ακριβώς το αντίστροφο της Ισλανδίας. Ισχυρότατη εξαγωγική παραγωγική βάση η Ισλανδία, σε αναζήτηση εξωστρεφούς αναπτυξιακού μοντέλου εμείς. Η Ισλανδία ολοκλήρωσε το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων του ΔΝΤ, εμείς προσπαθήσαμε να αποφύγουμε και τις πιο αυτονόητες.
Ακόμα πιο ατυχής είναι η παραίνεση να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Ισλανδίας ενώ είναι δεδομένο ότι καμιά σχέση δεν έχουν οι δυο περιπτώσεις. Δημοσιονομικό το δικό μας πρόβλημα που μετατράπηκε σε τραπεζικό, ακριβώς το αντίστροφο της Ισλανδίας. Ισχυρότατη εξαγωγική παραγωγική βάση η Ισλανδία, σε αναζήτηση εξωστρεφούς αναπτυξιακού μοντέλου εμείς. Η Ισλανδία ολοκλήρωσε το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων του ΔΝΤ, εμείς προσπαθήσαμε να αποφύγουμε και τις πιο αυτονόητες.
Δυσκολεύομαι επίσης να θυμηθώ τη στάση του Φάρατζ σχετικά με τις πρόσφατες παραινέσεις
του ΔΝΤ προς τη Βρετανία για περιορισμό της λιτότητας και στροφή προς την
ανάπτυξη. Όπως αδυνατώ να ανακαλέσω από τη μνήμη μου και κάποια δήλωση του για
στήριξη της Ελλάδας στο μεταναστευτικό θέμα.
Το ουσιαστικό με την περίπτωση Φάρατζ είναι ότι κρίσιμα ζητήματα όπως το διοικητικό
και παραγωγικό μέλλον της Ε.Ε. δεν μπορούν να αφήνονται σε προσωπικότητες
που δεν έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν τις πραγματικές αγκυλώσεις και
αδυναμίες του σημερινού ευρωπαϊκού μοντέλου και να προτείνουν εκείνες τις
παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν δεν θα απορυθμίσουν πλήρως τις δομές της.
Να αναγνωρίσουν την ανάγκη για περισσότερη Ευρώπη στην εποπτεία του
χρηματοπιστωτικού συστήματος και της άπληστης κερδοσκοπίας με διαχωρισμό
των λιανικών από τις επενδυτικές δράσεις αλλά και για μεγαλύτερο σεβασμό στις εθνικές
ιδιαιτερότητες και τις παραγωγικές προτεραιότητες κάθε χώρας.
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος –Ψυχολόγος
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Καινοτομία, ποιότητα, παραγωγή, εξωστρέφεια. Τα απολύτως αυτονόητα σε έναν κόσμο εξειδίκευσης και υψηλής ανταγωνιστικότητας. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
«Καινοτομία, ποιότητα, παραγωγή, εξωστρέφεια». Πάνω σε αυτούς τους πυλώνες, υποστηρίζουν άνθρωποι της αγοράς θα πρέπει να οικοδομηθεί το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της Ελλάδας, προκειμένου να αποφύγουμε ανάλογης έντασης ύφεση στο μέλλον.
Εξάλλου, η έλλειψη των στοιχείων είναι σε μεγάλο βαθμό λόγος που η ελληνική οικονομία βρέθηκε να βιώνει τις συνέπειες της χρηματοπιστωτικής κρίσης πολύ περισσότερο από άλλες χώρες, και να καθυστερεί η επιστροφή της σε πορεία ανάπτυξης. Οι επιχειρηματίες εκτιμούν ότι η καινοτομία είναι το «κλειδί» για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, καθως θα τις δώσει ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων, ενώ η ποιότητα είναι αυτή που θα τις διαφοροποιήσει από τα χαμηλότερης αξίας προϊόντα που παράγονται μαζικά στις χώρες της Ασίας.
Έμφαση επισημαίνουν πρέπει να δοθεί στην τόνωση της εξωστρέφειας, η οποία ύστερα από έξι χρόνια ύφεσης έχει αποδειχθεί πως είναι το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. «Θα πρέπει να πεισθούν οι Έλληνες επιχειρηματίες να δοκιμάσουν την τύχη τους στο εξωτερικό, με την υποστήριξη του κράτους και αφού προηγουμένως έχουν μελετήσει καλά τη χώρα που θα διεισδύσουν», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Τέλος, η ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής είναι κρίσιμης σημασίας για την ανασυγκρότηση της οικονομίας.
Ειδικά, ο αγροτοδιατροφικός τομέας εκτιμάται πως μπορεί να κάνει τη διαφορά, αφού τα ελληνικά τρόφιμα έχουν τις δυνατότητες να ξεχωρίσουν σε διεθνές επίπεδο. Προς αυτή την κατευθύνση, τονίζεται, πως θα πρέπει να ενταθούν οι ενέργειες της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για τη δημιουργία διαμόρφωση ενός αναγνωρίσιμου και ελκυστικού brand name στις διεθνείς αγορές.
Μεταρρυθμίσεις
Η συγκυρία για την ριζική αναδιάρθρωση του παραγωγικού μοντέλος της χώρας θεωρείται ευνοϊκή. Μάλιστα, πολλοί εκτιμούν πως πρέπει να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία και τονίζουν πως τώρα είναι ώρα για σκληρή και μεθοδική δουλειά, για να χτίσουμε την Ελλάδα του αύριο. «Δεν πρέπει να περιμένουμε κάποιον τρίτο να μας βοηθήσει, αλλά να κάνουμε μόνη μας την αρχή. Πρέπει να σηκώσουμε τα μανίκια, να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες και να γίνουμε εξωστρεφείς και παραγωγικοί. Να φτιάξουμε ένα φιλικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον και να εξαλείψουμε τα γραφειοκρατικά εμπόδια που αποτελούν τροχοπέδη στην επιχειρηματικότητα».
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113204163