Από περισσότερο ή λιγότερο αξιόπιστες πηγές ξανάρχισε η αναπαραγωγή
σεναρίων για την αναμενόμενη ρύθμιση του ελληνικού χρέους. Άλλωστε όσο
πλησιάζουμε προς την επίσημη ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος, το οποίο
φαίνεται να ξεπερνά κάθε πρόβλεψη, το ζήτημα της βιωσιμότητας του χρέους θα
έρχεται όλο και πιο δυναμικά στο προσκήνιο. Είναι θεμιτό λοιπόν να επιχειρείται
από διεθνή δημοσιογραφικά και πολιτικά κέντρα η προετοιμασία της Ευρωπαϊκής
κοινής γνώμης για αυτό που θα ακολουθήσει.
Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ποια ακριβώς θα είναι το δομή αυτών
των παρεμβάσεων. Είναι σίγουρο όμως ότι θα στηρίζεται στην επιμήκυνση της
διάρκειας αποπληρωμής στα 50 χρόνια (σε ένα μέρος των δανείων που δεν ξεπερνά
τα 60 δις) και τη μείωση ή ακόμα και το μηδενισμό των επιτοκίων, ενώ παραμένει
υπό συζήτηση ο τρόπος με τον οποίο θα καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό (η
αποπληρωμή δηλαδή κάποιων ομολόγων μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια). Αν δηλαδή
θα υπάρξει ένα νέο μικρό δάνειο με μόνη προϋπόθεση τη συνέχιση των ήδη
αποφασισμένων μεταρρυθμίσεων ή θα χρησιμοποιηθούν και πιο πολύπλοκα,
εναλλακτικά μέσα.
Με το πρώτο μέρος της ρύθμισης θα επέλθει μια άμεση μείωση στο κονδύλι
των ετήσιων τόκων γύρω στα 300-500 εκ. ευρώ (ανάλογα με το ύψος του
επιτοκίου). Το πόσο αρχικά δεν είναι πολύ μεγάλο λόγω της μετακύλισης της
λήξης ομολόγων για μετά το 2020, οπότε και το όφελος της ρύθμισης θα
ξεπεράσει το 1 δις ευρώ.
Το δε χρηματοδοτικό κενό, το ακριβές ύψος του οποίου θα καθοριστεί μετά τον
συνυπολογισμό του οφέλους από τη ρύθμιση του χρέους, θα μπορούσε να καλυφθεί
και με άλλους τρόπους. Η ολοκλήρωση των νέων stress-test των
Ελληνικών τραπεζών από
όπου φημολογείται ότι θα προκύψουν νέες ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης 4-5 δις
(μέρος των οποίων μπορεί να προκύψει κι από ιδιωτικούς πόρους) θα αφήσει
διαθέσιμο τουλάχιστον ένα αντίστοιχο ποσό το οποίο θα μπορούσε να διοχετευθεί
στις δημόσιες χρηματοδοτικές ανάγκες. Άλλωστε με την επιστροφή σε θετικούς
ρυθμούς ανάπτυξης και τις εκτεταμένες ρυθμίσεις ιδιωτικών δανείων, το ποσοστό
των «κόκκινων» δανείων θα αρχίσει να περιορίζεται άρα και η πιθανότητα
επιπρόσθετης ανακεφαλαιοποίησης μετά το 2015.
Ταυτόχρονα ένα μέρος των αναγκαίων κεφαλαίων θα μπορούσε να προκύψει κι από
την πιο εμπροσθοβαρή πώληση σε ιδιώτες των δικαιωμάτων του δημοσίου στις
ελληνικές τράπεζες ή κι από την υπέρβαση των στόχων για τις
ιδιωτικοποιήσεις κάποιες εκ των οποίων καθυστέρησαν υπερβολικά για μια
σειρά λόγων που δεν αφορούν αποκλειστικά της κυβερνητικές προθέσεις αλλά κυρίως
συνθήκες της αγοράς.
Το ερώτημα λοιπόν είναι αν καθίσταται με αυτό τον τρόπο οριστικά βιώσιμο το
ελληνικό χρέος. Η απάντηση είναι ότι σίγουρα γίνεται πολύ πιο διαχειρίσιμο στο
βαθμό που η χώρα θα διατηρήσει σταθερά αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης
για τα επόμενα χρόνια. Όσο λιγότερους πόρους θα δεσμεύουμε για την καταβολή
τόκων, τόσο περισσότεροι πόροι θα διοχετεύονται σε δράσεις για την
απασχόληση και την κοινωνική πολιτική, τόσο θα αμβλύνονται οι επιπτώσεις
της επώδυνης εσωτερικής υποτίμησης των τελευταίων ετών.
Φυσικά παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της αφαίρεσης από τις δημοσιονομικές μας
πλάτες ενός έστω μέρους (περίπου 25 δις ευρώ) από τα κεφάλαια της
ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Μπορεί να μην προβάλλεται ως πιθανό άμεσο
σενάριο αλλά στο βαθμό που η Ε.Ε. θέλει να κλείσει τον μνημονιακό κύκλο και να
ασχοληθεί σοβαρά με τις διοικητικές και παραγωγικές της αδυναμίες,
κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και αυτή την εξέλιξη ως κερασάκι στην τούρτα
της επιτυχημένης εξόδου της Ελλάδας από το δημοσιονομικό πρόγραμμα.
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος –Ψυχολόγος
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Για όσους είχαν αμφιβολία ότι και σε αυτό τον τομέα θα επικρατήσει η απόλυτη νομιμότητα και το αυτονόητο. Πολιτικά δικαιώματα a la carte δεν υπάρχουν. Όποιος πληρεί τις πολλαπλές προϋποοθέσεις για χορήγηση υπηκοότητας να χαίρει και αντίστοιχων δικαιωμάτων. Το νομοθετικό έκτρωμα Ραγκούση αποτελούσε μια αντιφατική πρωτοτυπία. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Δεν έχουν πλέον το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις δημοτικές εκλογές ομογενείς και νόμιμα διαμένοντες στην Ελλάδα αλλοδαποί τρίτων χωρών.Με την τροπολογία που έφερε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών κ. Γιάννης Μιχελάκης και κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης καταργούνται οι διατάξεις του «νόμου Ραγκούση» που αφορούν τη συμμετοχή ομογενών και νομίμως διαμενόντων μεταναστών, περιλαμβανομένων πολιτών κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία) οι οποίοι είναι κάτοχοι τίτλου διαμονής, στην ανάδειξη των αιρετών οργάνων της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης.
Σύμφωνα με το ηγετικό επιτελείο του υπουργείου Εσωτερικών, η κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 14-21 του Ν. 3838/2010 (νόμος Ραγκούση) επέρχεται προς συμμόρφωση σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που τις έκρινε αντισυνταγματικές.
Σύμφωνα με την απόφαση 460/2013 του ΣτΕ, το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι συνδέεται μόνο με τους έλληνες πολίτες, σύμφωνα με το Σύνταγμα, και επομένως δεν μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή, παρά εφόσον υπάρξει συνταγματική αναθεώρηση. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=565452
Μάχη «στήθος με στήθος» δίνουν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση της εταιρείας Metrisi που δημοσιεύει αύριο η εφημερίδα “Παραπολιτικά”. Ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται οριακά με 0,3% έναντι της Νέας Δημοκρατίας στην πρόθεση ψήφου για τις εθνικές εκλογές.
Στο ερώτημα εάν την επόμενη Κυριακή είχαμε εθνικές εκλογές, ποιο κόμμα θα ψηφίζατε, οι ερωτηθέντες αναφέρουν ΣΥΡΙΖΑ 20,4%, ΝΔ 20,1%, ΧΑ 8,5%, ΚΚΕ 4,8%, ΑΝΕΛ 4,5%, ΠΑΣΟΚ 4,0%, άλλο κόμμα 3,8%, ΔΗΜΑΡ 2,6% ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος ανέρχεται στο 31,3%.
Ο Αντώνης Σαμαράς εμφανίζεται ως καταλληλότερος για πρωθυπουργός συγκεντρώνοντας ποσοστό 45,4% έναντι του Αλέξη Τσίπρα ο οποίος ακολουθεί με 31,7%. Ενώ το «κανένας» επιλέγουν το 21,2% των ερωτηθέντων και ΔΞ/ΔΑ αναφέρει το 1,7%.
Στο ερώτημα ποιο κόμμα πιστεύετε ότι θα κερδίσει τις επόμενες εκλογές, οι ερωτηθέντες αναφέρουν ΣΥΡΙΖΑ 44,7%, ΝΔ 27,1%, δεν ξέρω /δεν απαντώ 22,7% και άλλο 5,5%.
Στο ερώτημα εάν την επόμενη Κυριακή είχαμε ευρωεκλογές, ποιο κόμμα θα ψηφίζατε, οι ερωτηθέντες αναφέρουν ΣΥΡΙΖΑ 21,0%, ΝΔ 20,2%, ΧΑ 8,2%, ΚΚΕ 4,6%, ΑΝΕΛ 4,0%, ΠΑΣΟΚ 4,2%, άλλο κόμμα 3,5%, ΔΗΜΑΡ 3,3% ενώ η αδιευκρίνιστη ψήφος ανέρχεται στο 31,0%.
Στο ερώτημα ποιο κόμμα πιστεύετε ότι θα κερδίσει τις επόμενες ευρωεκλογές, οι ερωτηθέντες αναφέρουν ΣΥΡΙΖΑ 36,7%, ΝΔ 29,4%, δεν ξέρω /δεν απαντώ 27,9% και άλλο 6,0%.
ΠΗΓΗ: BANKWARS.GR
http://www.bankwars.gr/2014/02/%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%A3%CE%9A%CE%9F%CE%A0%CE%97%CE%A3%CE%97-metrisi-%CE%9C%CE%AC%CF%87%CE%B7-%CE%A3%CE%A5%CE%A1%CE%99%CE%96%CE%91-204-%CE%9D%CE%94-201/
Ο τουρισμός είναι ο πρώτος τομέας της οικονομίας που έδωσε το σήμα για την ανάπτυξη της χώρας, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά την έναρξη της 3ης γενικής συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.
"Είναι η πρώτη ΄ατμομηχανή΄, να το πω έτσι, που ΄πήρε μπρός΄ κι άρχισε να τραβά ολόκληρη την Οικονομία μας από μια οδυνηρή ύφεση που κράτησε έξη χρόνια", υπογράμμισε στον χαιρετισμό του. Και συνέχισε:
"Τώρα φαίνεται ότι σιγά-σιγά ακολουθούν κι άλλοι τομείς, γιατί ο Τουρισμός έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα οριζόντια παντού, σε όλες τις διαστάσεις της οικονομικής δραστηριότητας. Το 2013 ήταν, λοιπόν, μια χρονιά ρεκόρ για τον Ελληνικό τουρισμό. Με εφαλτήριο την περασμένη χρονιά, το 2014 μπορεί να γίνει έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Πέρσι σπάσαμε κάθε ρεκόρ. Φέτος μπορούμε να πάμε ακόμα πιο πάνω…
Θα ήθελα να υπογραμμίσω τρία πράγματα που ήδη αλλάξαμε και ήδη απέδωσαν: --Την εμφανή ριζική βελτίωση του κλίματος για τη χώρα μας στο εξωτερικό --Την σταθεροποίηση της χώρας μας στο εσωτερικό. --Την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ξένων τουριστικών οργανισμών και των κλαδικών μέσων ενημέρωσης προς τη χώρα μας. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: CAPITAL.GR
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1954812
"Είναι η πρώτη ΄ατμομηχανή΄, να το πω έτσι, που ΄πήρε μπρός΄ κι άρχισε να τραβά ολόκληρη την Οικονομία μας από μια οδυνηρή ύφεση που κράτησε έξη χρόνια", υπογράμμισε στον χαιρετισμό του. Και συνέχισε:
"Τώρα φαίνεται ότι σιγά-σιγά ακολουθούν κι άλλοι τομείς, γιατί ο Τουρισμός έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα οριζόντια παντού, σε όλες τις διαστάσεις της οικονομικής δραστηριότητας. Το 2013 ήταν, λοιπόν, μια χρονιά ρεκόρ για τον Ελληνικό τουρισμό. Με εφαλτήριο την περασμένη χρονιά, το 2014 μπορεί να γίνει έτος ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Πέρσι σπάσαμε κάθε ρεκόρ. Φέτος μπορούμε να πάμε ακόμα πιο πάνω…
Θα ήθελα να υπογραμμίσω τρία πράγματα που ήδη αλλάξαμε και ήδη απέδωσαν: --Την εμφανή ριζική βελτίωση του κλίματος για τη χώρα μας στο εξωτερικό --Την σταθεροποίηση της χώρας μας στο εσωτερικό. --Την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ξένων τουριστικών οργανισμών και των κλαδικών μέσων ενημέρωσης προς τη χώρα μας. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: CAPITAL.GR
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1954812
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Μικρές αλλά σταθερές ενδείξεις αναστροφής του κλίματος. Το 2014, ιδιαίτερα το 2ο εξάμηνο, θα είναι γεμάτο από τέτοιες αισιόδοξες αλλαγές και βελτιώσεις. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Τα επίσημα στοιχεία για τις εισπράξεις του Ιδρύματος από εισφορές και ληξιπρόθεσμες οφειλές τον πρώτο μήνα του 2014 καταγράφουν αύξηση, για πρώτη φορά μετά το 2009.
Αύξηση εσόδων στο ΙΚΑ μετά από πέντε χρόνιαΣυγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη από το ΙΚΑ, τον Ιανουάριο οι μηνιαίες εισφορές του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έφτασαν τα 824,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,4% σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα του Ιανουαρίου του 2013.
Άλμα 43,3% πραγματοποίησαν το ίδιο εξεταζόμενο διάστημα οι εισπράξεις έναντι ληξιπρόθεσμων οφειλών, φτάνοντας τα 94 εκατ. ευρώ.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται αμέσως μετά την αντίστοιχη θετική κίνηση στις προσλήψεις, καθώς σύμφωνα με το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ του υπουργείου Εργασίας, κατά 6.397 αυξήθηκαν συνολικά οι θέσεις μισθωτής εργασίας τον πρώτο μήνα του 2014, όταν τον ίδιο μήνα πέρυσι καταγραφόταν μείωση κατά 17.507 θέσεις.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=63959584
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Λίγο σαν τους αφελείς ερωτικούς όρκους για αιώνια αγάπη, μου ακούγεται! Η απληστία (και γενικώς τα ανθρώπινα πάθη δεν χαλιναγωγούνται με όρκους). Αξιόπιστοι εποπτικοί μηχανισμοί χρειάζονται αφού πρώτα υπάρξει πλήρης διαχωρισμός λιανικής και επενδυτικής τραπεζικής. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Όρκο ότι θα διαφυλάσσουν την αξιοπιστία του τραπεζικού συστήματος θα δίνουν οι εργαζόμενοι στα ολλανδικά πιστωτικά ιδρύματα, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg. Ολλανδία: Θα ...ορκίζονται για διαφύλαξη της τραπεζικής αξιοπιστίας.
Τον προηγούμενο μήνα έγινε υποχρεωτικός ο όρκος για τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ολλανδικών τραπεζών, καθώς η κυβέρνηση στο Άμστερνταμ επιδιώκει να χαλιναγωγήσει το τραπεζικό σύστημα της χώρας που έχει ενεργητικό υπερτετραπλάσιο από το μέγεθος της ολλανδικής οικονομίας.
«Ορκίζομαι ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να διατηρήσω και ενισχύσω την εμπιστοσύνη στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Ο Θεός να με βοηθά», είναι ο πρώτος τέτοιος όρκος στην Ευρώπη, τον οποίο έδωσαν τον προηγούμενο μήνα τα μέλη διοικητικών συμβουλίων των ολλανδικών τραπεζών. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2014, το σύνολο των 90.000 Ολλανδών εργαζομένων στις τράπεζες θα πρέπει να δώσει τον όρκο αυτό ή μία μη θρησκευτική διαβεβαίωση.(Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=63959555
Όρκο ότι θα διαφυλάσσουν την αξιοπιστία του τραπεζικού συστήματος θα δίνουν οι εργαζόμενοι στα ολλανδικά πιστωτικά ιδρύματα, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg. Ολλανδία: Θα ...ορκίζονται για διαφύλαξη της τραπεζικής αξιοπιστίας.
Τον προηγούμενο μήνα έγινε υποχρεωτικός ο όρκος για τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των ολλανδικών τραπεζών, καθώς η κυβέρνηση στο Άμστερνταμ επιδιώκει να χαλιναγωγήσει το τραπεζικό σύστημα της χώρας που έχει ενεργητικό υπερτετραπλάσιο από το μέγεθος της ολλανδικής οικονομίας.
«Ορκίζομαι ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να διατηρήσω και ενισχύσω την εμπιστοσύνη στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Ο Θεός να με βοηθά», είναι ο πρώτος τέτοιος όρκος στην Ευρώπη, τον οποίο έδωσαν τον προηγούμενο μήνα τα μέλη διοικητικών συμβουλίων των ολλανδικών τραπεζών. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2014, το σύνολο των 90.000 Ολλανδών εργαζομένων στις τράπεζες θα πρέπει να δώσει τον όρκο αυτό ή μία μη θρησκευτική διαβεβαίωση.(Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=63959555
Είναι φυσιολογικά και αναπόφευκτα έως έναν βαθμό τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν υπό τις σημερινές πολιτικές συγκυρίες τα κόμματα στην προσπάθειά τους να σχηματίσουν αξιόπιστους συνδυασμούς για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Οταν, καλώς ή κακώς, η πολιτική και όσοι την υπηρετούν αντιμετωπίζονται απαξιωτικά από ένα μεγάλο τμήμα της κοινής γνώμης, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτή η απροθυμία την οποία επιδεικνύουν πολλοί και αξιόλογοι πολίτες να αποδεχτούν το χρίσμα του υποψηφίου.
Η ιδιαιτερότητα αυτή δημιουργεί πρόβλημα περιορισμένης προσφοράς ενδιαφερομένων σε κόμματα όπως και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ (μεγαλύτερο φυσικά στο ΠΑΣΟΚ), αλλά δημιουργεί σοβαρότερο πρόβλημα σε ένα κόμμα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που πενταπλασίασε σχεδόν τη δύναμή του στη διάρκεια μίας διετίας και λογικό είναι να μην είναι σε θέση να αξιολογήσει με ακρίβεια ποιοι είναι και ποιες προθέσεις έχουν όσοι επιδιώκουν να προσχωρήσουν στις γραμμές του.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι σε αυτήν την κατηγορία ανήκει ο επιλεχθείς από τον ΣΥΡΙΖΑ Θ. Καρυπίδης ως υποψήφιος περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας και ότι στην επιλογή του συνέβαλε αποκλειστικά και μόνο η αναγνωρισιμότητά του ως τηλεοπτικού δημοσιογράφου και άρα η αυξημένη πιθανότητα προσέλκυσης ψηφοφόρων. Δυστυχώς είναι μια πρακτική που επανειλημμένα έχει χρησιμοποιηθεί και εκλογικά έχει αποδώσει.
Δεν έχει αποδώσει, όμως, πολιτικά. Που σημαίνει ότι η αναγνωρισιμότητα μπορεί να εξασφάλισε την εκλογή πολλών επωνύμων, αλλά δεν αποδείχθηκε ικανή να συμβάλει στη βελτίωση της ασκούμενης πολιτικής ή του πολιτικού λόγου. Αντίθετα έχει συντελέσει ώστε πολλοί νέοι, ικανοί και ενδιαφερόμενοι να πολιτευτούν, να προτιμήσουν να μην το επιχειρήσουν λόγω της μειονεκτικής θέσης που θα βρίσκονταν έναντι των διάσημων συνυποψηφίων τους.
Καλό είναι να συνειδητοποιήσουν επιτέλους τα κόμματα ότι εκείνο που τελικά ενδιαφέρει είναι η παρουσία σοβαρών και υπεύθυνων πολιτικών και όχι απλώς αναγνωρίσιμων και αερολογούντων.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22786&subid=2&pubid=63959304
Η ιδιαιτερότητα αυτή δημιουργεί πρόβλημα περιορισμένης προσφοράς ενδιαφερομένων σε κόμματα όπως και το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ (μεγαλύτερο φυσικά στο ΠΑΣΟΚ), αλλά δημιουργεί σοβαρότερο πρόβλημα σε ένα κόμμα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που πενταπλασίασε σχεδόν τη δύναμή του στη διάρκεια μίας διετίας και λογικό είναι να μην είναι σε θέση να αξιολογήσει με ακρίβεια ποιοι είναι και ποιες προθέσεις έχουν όσοι επιδιώκουν να προσχωρήσουν στις γραμμές του.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι σε αυτήν την κατηγορία ανήκει ο επιλεχθείς από τον ΣΥΡΙΖΑ Θ. Καρυπίδης ως υποψήφιος περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας και ότι στην επιλογή του συνέβαλε αποκλειστικά και μόνο η αναγνωρισιμότητά του ως τηλεοπτικού δημοσιογράφου και άρα η αυξημένη πιθανότητα προσέλκυσης ψηφοφόρων. Δυστυχώς είναι μια πρακτική που επανειλημμένα έχει χρησιμοποιηθεί και εκλογικά έχει αποδώσει.
Δεν έχει αποδώσει, όμως, πολιτικά. Που σημαίνει ότι η αναγνωρισιμότητα μπορεί να εξασφάλισε την εκλογή πολλών επωνύμων, αλλά δεν αποδείχθηκε ικανή να συμβάλει στη βελτίωση της ασκούμενης πολιτικής ή του πολιτικού λόγου. Αντίθετα έχει συντελέσει ώστε πολλοί νέοι, ικανοί και ενδιαφερόμενοι να πολιτευτούν, να προτιμήσουν να μην το επιχειρήσουν λόγω της μειονεκτικής θέσης που θα βρίσκονταν έναντι των διάσημων συνυποψηφίων τους.
Καλό είναι να συνειδητοποιήσουν επιτέλους τα κόμματα ότι εκείνο που τελικά ενδιαφέρει είναι η παρουσία σοβαρών και υπεύθυνων πολιτικών και όχι απλώς αναγνωρίσιμων και αερολογούντων.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22786&subid=2&pubid=63959304
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Μόλις το Bloomberg διέρρευσε την είδηση για επιμήκυνση ελληνικών ομολόγων και μείωση επιτοκίων το δεκαετές μας ομόλογο έφτασε ξανά στο 8%, παρά την πίεση στις αναδυόμενες αγορές, και το χρηματιστήριο εκτοξεύθηκε. Μια είδηση σχεδόν δεδομένη που αφορά ένα μόνο μέρος των δανείων αλλά μπορεί να επιφέρει σημαντική μείωση ετήσιων τόκων. Φανταστείτε λοιπόν τις αντιδράσεις με μια επίσημη πολιτική δήλωση για το χρονοδιάγραμμα και το πλαίσιο διευθέτησης του χρέους. Τι αποκλιμάκωση θα φέρει στο spread ανοίγοντας το δρόμο προς τις αγορές. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Η επόμενη βοήθεια προς την Ελλάδα μπορεί να περιλαμβάνει την παράταση της λήξης των δανείων διάσωσης έως τα 50 χρόνια (από περίπου 30 χρόνια σήμερα), αλλά και μείωση των επιτοκίων σε ορισμένα από τα προηγούμενα δάνεια κατά 50 μονάδες βάσης (τα 80 δισ. που περιλαμβάνονταν στο πρώτο πακέτο), σύμφωνα με δύο αξιωματούχους που γνωρίζουν τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται μεταξύ Ευρωπαίων υψηλόβαθμων.
Το σχέδιο, το οποίο θα εξεταστεί από τους νομοθέτες μέχρι τον Μάιο ή τον Ιούνιο, μπορεί επίσης να περιλαμβάνει δάνειο ύψους 13-15 δισ. ευρώ, ανέφερε άλλος αξιωματούχος. Η Ελλάδα, η οποία έλαβε 240 δισ. ευρώ στα δύο πακέτα διάσωσης, είχε δει χαλάρωση των όρων των δανείων αυτών από την ευρωζώνη και το ΔΝΤ μετά από έξι χρόνια ύφεσης, σημειώνει το Bloomberg.
«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να μειώσουμε το χρέος, και αυτό είναι που κάναμε πριν μέσω της προσφοράς χαμηλότερων επιτοκίων ή της παράτασης της ωρίμανσης των δανείων», ανέφερε ο Ολλανδός υπουργός Οικονομικών, Γερούν Ντάισελμπλουμ, στο RTLZ. «Αυτού του τύπου τα μέτρα είναι πιθανά, όμως υπό τη συμφωνία ότι θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα». (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: EURO2DAY.GR
http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1180930/bbg-sto-trapezi-epektash-ellhnikon-daneion-sta-50.html?utm_source=Newsflash&utm_campaign=db5945958a-newsflash_euro2day2_5_2014&utm_medium=email&utm_term=0_10a22a8914-db5945958a-206131465
Η επόμενη βοήθεια προς την Ελλάδα μπορεί να περιλαμβάνει την παράταση της λήξης των δανείων διάσωσης έως τα 50 χρόνια (από περίπου 30 χρόνια σήμερα), αλλά και μείωση των επιτοκίων σε ορισμένα από τα προηγούμενα δάνεια κατά 50 μονάδες βάσης (τα 80 δισ. που περιλαμβάνονταν στο πρώτο πακέτο), σύμφωνα με δύο αξιωματούχους που γνωρίζουν τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται μεταξύ Ευρωπαίων υψηλόβαθμων.
Το σχέδιο, το οποίο θα εξεταστεί από τους νομοθέτες μέχρι τον Μάιο ή τον Ιούνιο, μπορεί επίσης να περιλαμβάνει δάνειο ύψους 13-15 δισ. ευρώ, ανέφερε άλλος αξιωματούχος. Η Ελλάδα, η οποία έλαβε 240 δισ. ευρώ στα δύο πακέτα διάσωσης, είχε δει χαλάρωση των όρων των δανείων αυτών από την ευρωζώνη και το ΔΝΤ μετά από έξι χρόνια ύφεσης, σημειώνει το Bloomberg.
«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να μειώσουμε το χρέος, και αυτό είναι που κάναμε πριν μέσω της προσφοράς χαμηλότερων επιτοκίων ή της παράτασης της ωρίμανσης των δανείων», ανέφερε ο Ολλανδός υπουργός Οικονομικών, Γερούν Ντάισελμπλουμ, στο RTLZ. «Αυτού του τύπου τα μέτρα είναι πιθανά, όμως υπό τη συμφωνία ότι θα υλοποιηθούν οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα». (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: EURO2DAY.GR
http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1180930/bbg-sto-trapezi-epektash-ellhnikon-daneion-sta-50.html?utm_source=Newsflash&utm_campaign=db5945958a-newsflash_euro2day2_5_2014&utm_medium=email&utm_term=0_10a22a8914-db5945958a-206131465
Ο «άγνωστος» Σακελλαρίδης και η
«γνωστή» Δούρου αποτελούν τελικά τις κεντρικές αυτοδιοικητικές επιλογές του
ΣΥΡΙΖΑ για τις, συμβολικά και επικοινωνιακά, σημαντικότερες τοπικές μάχες (του
Δ.Αθηναίων και της Περιφέρειας Αττικής αντίστοιχα). Νέοι, ωραίοι λοιπόν χωρίς
ιδιαίτερη εμπειρία αλλά και δίχως σημαντική πολιτική φθορά. Κάπου εδώ όμως
τελειώνουν τα γενικής φύσης θετικά, που θα μπορούσε κανείς να βρει στις δυο
υποψηφιότητες, και αρχίζει η στυγνή πολιτική αξιολόγηση για την σημειολογία
και την πιθανή αποτελεσματικότητα τους.
Πολλοί αναρωτιούνται γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκρινε για αυτή την πρώτη
εκλογική σύγκρουση, μετά την εκτόξευση του από το 5% στο 27%, τα κορυφαία
στελέχη του δίνοντας ακόμα πιο πολιτική χροιά στην αντιπαράθεση. Από τη μια,
αυτά τα στελέχη προτιμούν να κρατηθούν στο απυρόβλητο των συνεπειών μιας
αποτυχίας που κάποιοι εσωκομματικά θα τους την χρεώσουν προσωπικά, στα
πλαίσια της άτυπης κούρσας για το υποτιθέμενο «επαναστατικό» υπουργικό
συμβούλιο μετά τις επόμενες εθνικές εκλογές. Από την άλλη, ο Τσίπρας
επενδύει στην αντίστοιχη προσωπική του πορεία από την ανωνυμία, στην θετική
αυτοδιοικητική αποτύπωση και τελικά στην ανάδειξη στην κεντρική πολιτική σκηνή.
Υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές τόσο στην διαδρομή του Τσίπρα προς την
ηγεσία του κόμματος, όσο κυρίως και στις γενικότερες κοινωνικές συνθήκες. Ο
Τσίπρας κατέγραψε ένα 10,5% στις δημοτικές εκλογές όταν η δύναμη του ΣΥΡΙΖΑ
στην Αθήνα ήταν ήδη στο 6,5%. Η προώθηση ενός άγουρου 30άρη αποτελούσε
εκείνη την περίοδο μια εντυπωσιακή διαφοροποίηση σε ένα αυτοδιοικητικό
περιβάλλον που κινούνταν στον αστερισμό της αντιπαράθεσης νυν και πρώην
υπουργών.
Σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ διαθέτει 27% στην Αθήνα, με βάση τις προηγούμενες
εθνικές εκλογές, ο πήχης βρίσκεται πολύ ψηλά και το πιθανότερο είναι να μην
μπορέσει να καταγράψει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα. Η ηλιακή ανανέωση του
πολιτικού προσωπικού προχωρά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, με κορυφαίο
γεγονός το ότι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ διαθέτουν πλέον νεότατους γραμματείς.
Σε συνθήκες γενικευμένης κρίσης που αγγίζει τον πυρήνα των αξιακών
ζητημάτων δεν αρκεί η ηλιακή φρεσκάδα για να προσελκύσει το ενδιαφέρον των
πολιτών στις πολιτικές διεργασίες. Απαιτείται ανάλογη δροσιά και στις ιδέες,
τις προτάσεις, τη νοοτροπία. Όπως δεν αρκούν και τα κοινωνικώς άκαπνα
κομματικά ένσημα, που ανακυκλώνουν μια άτυπη, κλειστοφοβική επετηρίδα.
Απαιτούνται και εχέγγυα πετυχημένων προσωπικών διαδρομών, συμμετοχής στη φωτιά
της δημιουργίας, βιωματικής ενσυναίσθησης των καθημερινών προβλημάτων.
Ο ΣΥΡΙΖΑ επιλέγει την επικοινωνιακή αξιοποίηση της ασαφούς ελαφρότητας
και της μιντιακής εικονοπλασίας . Ούτε ο νεαρός «κοσμοπολίτης
οικονομολόγος» (άραγε ποια είναι η θεωρητική συνδρομή του στην επιστήμη ή η
πρακτική ανάμειξη του με επιχειρηματικά πλάνα;), ούτε η νεαρά «κομματική
παράγοντας» (με όπλα το φύλο και τη συμμετοχή σε ένα... μιντιακό γεγονός βίας)
εκφράζουν αυτό για το οποίο διψά η κοινωνία. Ακηδεμόνευτη, αυτούσια παρουσία
δημιουργικών δυνάμεων με άποψη και δυναμισμό που πείθουν για τη διάθεση
πραγματικής επανάστασης στα πολιτικά δρώμενα.
Με επίγνωση της αυτοδιοικητικής αδυναμίας του ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε κάποιες δήθεν αντισυμβατικές λύσεις που θα του επιτρέψουν μια καλύτερη επικοινωνιακή διαχείριση της ήττας. Δεν θα αποκρύψουν όμως την ανικανότητα του αντιεξουσιαστικού πυρήνα του να μετατραπεί σε αξιόπιστο συνομιλητή των τοπικών κοινωνιών που προσβλέπουν στην ενίσχυση της ασφάλειας, την ποιότητα στην καθημερινότητα χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις, την αποτελεσματική διαχείριση πόρων για την αναπτυξιακή και εργασιακή άνθηση της περιοχής τους.
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος –Ψυχολόγος
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Μπορεί οι επιτοκιακές μεταβολές να μην είναι τεράστιες, μπορεί η ρευστότητα στην αγορά να μην έχει αποκατασταθεί πλήρως, όμως η εικόνα, σε σχέση με πριν 1,5 χρόνο, αποκτά θετικό πρόσημο και καινούρια δυναμική. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Αμετάβλητο παρέμεινε το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο του συνόλου των νέων καταθέσεων, τον Δεκέμβριο του 2013, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο που αναφέρεται στα νέα δάνεια παρουσίασε πτώση.Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), το επιτοκιακό περιθώριο μειώθηκε κατά 38 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στις 3,31 εκατοστιαίες μονάδες.
Όσον αφορά στις καταθέσεις, το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων μιας ημέρας από νοικοκυριά παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 0,37%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των καταθέσεων από επιχειρήσεις αυξήθηκε κατά 4 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 0,45%. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
http://www.naftemporiki.gr/finance/story/761519
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Ο PMI (Purchasing Managers Index) μπορεί να μην μας λεει και πολλά ως όρος. Αν σκεφτούμε όμως ότι αποτυπώνει πέντε βασικούς παράγοντες της παραγωγής (νέες παραγγελίες, επίπεδα αποθεμάτων, εργασιακό περιβάλλον κλπ) το γεγονός ότι για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια καταγράφει μια αναπτυξιακή στροφή (και λόγω μεγάλων προσφορών και τιμολογιακής προσαρμογής) δεν μπορεί παρά να εκλαμβάνεται ως αρχική ένδειξη θετικής παραγωγικής αναστροφής. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Στις 51,2 μονάδες διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο ο δείκτης PMI της Markit, από τις 49,6 μονάδες του Δεκεμβρίου.
Πρόκειται, σύμφωνα με τη Markit, για την πρώτη τιμή πάνω από το σημείο μηδενικής μεταβολής των 50 μονάδων που καταγράφηκε από τον Αύγουστο του 2009 και ήταν αποτέλεσμα των έντονων αυξήσεων των επιπέδων παραγωγής και των νέων παραγγελιών. Η περαιτέρω μείωση των τιμών από μέρους των κατασκευαστών συνέτεινε στην αύξηση των πωλήσεων. Στο μεταξύ, ο ρυθμός μείωσης των θέσεων εργασίας στις εγκαταστάσεις των κατασκευαστών παρέμεινε σταθερός, παρότι κυμάνθηκε σε μέτρια επίπεδα.(Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://www.kathimerini.gr/751874/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/metapoihsh-enisxysh-toy-kladoy-gia-prwth-fora-apo-to-2009
Στις 51,2 μονάδες διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο ο δείκτης PMI της Markit, από τις 49,6 μονάδες του Δεκεμβρίου.
Πρόκειται, σύμφωνα με τη Markit, για την πρώτη τιμή πάνω από το σημείο μηδενικής μεταβολής των 50 μονάδων που καταγράφηκε από τον Αύγουστο του 2009 και ήταν αποτέλεσμα των έντονων αυξήσεων των επιπέδων παραγωγής και των νέων παραγγελιών. Η περαιτέρω μείωση των τιμών από μέρους των κατασκευαστών συνέτεινε στην αύξηση των πωλήσεων. Στο μεταξύ, ο ρυθμός μείωσης των θέσεων εργασίας στις εγκαταστάσεις των κατασκευαστών παρέμεινε σταθερός, παρότι κυμάνθηκε σε μέτρια επίπεδα.(Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://www.kathimerini.gr/751874/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/metapoihsh-enisxysh-toy-kladoy-gia-prwth-fora-apo-to-2009
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Μια ακόμα αυτονόητη απαίτηση κοινωνικού και οικονομικού ορθολογισμού πραγματοποιείται. Οι μεταρρυθμιστικές "επαναστάσεις" που αλλάζουν θέσφατα και αγκυλώσεις προς όφελος του πολίτη! Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε ρύθμιση με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να συμψηφίζουν τις απαιτήσεις τους από το σύνολο του δημόσιου τομέα με τις οφειλές τους προς το Δημόσιο. Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, με δηλώσεις τις οποίες έκανε στον «Τύπο της Κυριακής».
Όπως σημείωσε ο υφυπουργός, «ολοκληρώνεται η επεξεργασία των αναγκαίων τροποποιήσεων στο θεσμικό πλαίσιο του συμψηφισμού, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και μάλιστα όχι μόνο για το Δημόσιο, αλλά για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης».
Επίσης, ο κ. Μαυραγάνης προανήγγειλε την αύξηση του ακατάσχετου ορίου σε μισθούς και συντάξεις στα 1.500 ευρώ τον μήνα. «Τροποποιείται το θεσμικό πλαίσιο των κατασχέσεων, έτσι ώστε να ενισχυθεί η προστασία από τις κατασχέσεις μισθών και συντάξεων έως 1.500 ευρώ και να αποκλειστούν κατασχέσεις για οφειλές έως 500 ευρώ», όπως είπε χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113212433
Η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε ρύθμιση με την οποία θα δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να συμψηφίζουν τις απαιτήσεις τους από το σύνολο του δημόσιου τομέα με τις οφειλές τους προς το Δημόσιο. Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, με δηλώσεις τις οποίες έκανε στον «Τύπο της Κυριακής».
Όπως σημείωσε ο υφυπουργός, «ολοκληρώνεται η επεξεργασία των αναγκαίων τροποποιήσεων στο θεσμικό πλαίσιο του συμψηφισμού, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά και μάλιστα όχι μόνο για το Δημόσιο, αλλά για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης».
Επίσης, ο κ. Μαυραγάνης προανήγγειλε την αύξηση του ακατάσχετου ορίου σε μισθούς και συντάξεις στα 1.500 ευρώ τον μήνα. «Τροποποιείται το θεσμικό πλαίσιο των κατασχέσεων, έτσι ώστε να ενισχυθεί η προστασία από τις κατασχέσεις μισθών και συντάξεων έως 1.500 ευρώ και να αποκλειστούν κατασχέσεις για οφειλές έως 500 ευρώ», όπως είπε χαρακτηριστικά.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113212433