Όχι, αυτό το κείμενο δεν γράφτηκε με εντολή Σαμαρά. Αποτυπώνει απλώς την απύθμενη
υποκρισία του πολιτικού συστήματος και την μόνιμη μεμψιμοιρία μιας
κοινωνίας που πάντα προτιμούσε να μένει περισσότερο σε παραπολιτικές αναλύσεις
παρά στην ουσία των πραγμάτων. Που, πως και πότε έδωσε εντολή ο Σαμαράς για
να ληφθεί μια πρωτοβουλία και πως ορίζεται το όριο χρήσης της φράσης, ώστε
να μην ενοχλεί όσους μάλλον δυσκολεύονται ακόμα και σήμερα να αποδεχτούν ότι
τελικά ο Σαμαράς δεν έγινε απλά πρόεδρος της ΝΔ και πρωθυπουργός αλλά είναι κι
αυτός που κατόρθωσε μέσα σε ενάμιση χρόνο να ολοκληρώσει τη δημοσιονομική
προσαρμογή και οδηγεί τη χώρα στην αυτονόμηση από τη σκληρή μνημονιακή
επιτήρηση.
Εναπόκειται στο προσωπικό κριτήριο του καθενός η αποτίμηση της
ύπαρξης υπερβολής ή όχι, στην τακτική αναφορά παρέμβασης του Σαμαρά σε μια
σειρά από ζητήματα που μπορεί αρχικώς να μην είχε πλήρη κι αποκρυσταλλωμένη
άποψη ή που ο ίδιος θεώρησε ότι δυσλειτουργούν και θα έπρεπε να αποτελούν
κυβερνητική προτεραιότητα. Η επικοινωνιακή διαχείριση των
πρωθυπουργικών πρωτοβουλιών είναι η μια όψη του νομίσματος, κρίνεται σε βάθος
χρόνου από την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής και δεν είναι ζήτημα γούστου,
νοοτροπίας ή αφ’ υψηλού «ποιοτικής» ανάλυσης.
Η κοινωνία όμως δεν ενδιαφέρεται ούτε για την ύπαρξη, ή μη, απωθημένων
προς πρόσωπα του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος από φιλόδοξους επιγόνους, ούτε
για την αντιπολιτευτική αγωνία από το θετικό αντίκτυπο των επεμβάσεων Σαμαρά.
Κανείς δεν δυσαρεστήθηκε από εντολές για να δοθούν λύσεις σε ειδικά προβλήματα
περίθαλψης πολιτών. Κανείς δεν ενοχλήθηκε από τις προτροπές για ταχύτερη κι
εκτενέστερη στήριξης της απασχόλησης. Κανείς δεν δυσφόρησε από τις παραινέσεις
για άτεγκτη στάση απέναντι στην ανομία και τη διαφθορά. Κανείς δεν πειράχτηκε
από την αμέριστη συμπαράσταση σε πληγέντες συμπολίτες και την παράπλευρη
ενίσχυση του τοπικού οικονομικού κλίματος.
Με ευκολία χάνουμε την εικόνα του δάσους για να επικεντρωθούμε
μονοδιάστατα σε κάποιο δέντρο. Ανεξάρτητα από το υποκειμενικό μέτρο της
επικοινωνιακής υπερβολής, το ουσιώδες της ενεργής προσωπικής συμμετοχής του
πρωθυπουργού σε μια σειρά από ζητήματα πέρα από τα εξαιρετικά κοινωνικά
αντανακλαστικά και της αμεσότητα της αντίληψης του, επιβεβαιώνει και τη
διαρκή διάθεση του όχι απλά να διαχειρίζεται και να επιβλέπει αλλά να
παρεμβαίνει, να κατευθύνει, να συντονίζει με ευαίσθητο αισθητήριο και
εκτελεστική ακρίβεια.
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος –Ψυχολόγος
Το σχέδιο είναι φιλόδοξο. Και πολύ σωστά. Η πραγματικότητα είναι τέτοια που το επιβάλλει. Οταν η ανεργία έχει προσλάβει αδιανόητες για την τελευταία 50ετία διαστάσεις, οι όποιες προσπάθειες αναστροφής του φαινομένου θα πρέπει να στοχεύουν σε αποτελέσματα που θα γίνουν άμεσα αισθητά. Άρα μια σειρά επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης και κατάρτισης, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, δείχνει ότι η κυβέρνηση ξεκινά σωστά την προσπάθεια για τον περιορισμό της ανεργίας.
Γιατί για ξεκίνημα και μόνο μιλάμε, έστω κι αν οι πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν δείχνουν ότι ο σχεδιασμός που έχει γίνει βασίζεται σε σωστές προτεραιότητες και στοχεύει στην ενίσχυση της απασχόλησης κυρίως στον ιδιωτικό τομέα και όχι τον δημόσιο. Και μόνο αυτό αποδεικνύει τη διάθεση για μια εργασιακή πραγματικότητα τελείως διαφορετική από εκείνη που γνωρίζαμε μέχρι και την έκρηξη της κρίσης.
Παράλληλα έχουν αποφασιστεί και προωθούνται μια σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες θα αποτελέσουν «ομπρέλα προστασίας» για ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, όπως οι μακροχρόνια άνεργοι και οι εποχιακά απασχολούμενοι, έτσι ώστε τόσο αυτοί όσο και οι οικογένειές τους να διατηρήσουν, εκτός των άλλων, και την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Εξυπακούεται, ωστόσο, πως ούτε οι προθέσεις, ούτε το ύψος των κονδυλίων θα κρίνουν την επιτυχία του εγχειρήματος. Και είναι απόλυτα φυσιολογικό, όταν η ανεργία έχει προσλάβει αδιανόητες μέχρι πρότινος διαστάσεις και θα χρειαστεί να γίνουν πολλά για να εδραιωθεί στην κοινή γνώμη η εκτίμηση ότι η σταδιακή συρρίκνωση του προβλήματος έχει αρχίσει.
Κι εκείνο που πρωτίστως πρέπει να γίνει είναι να περάσει η οικονομία στη φάση της ανάκαμψης. Μόνο τότε θα δημιουργηθούν οι πραγματικές προϋποθέσεις για να κερδηθεί το στοίχημα. Μόνο όταν ο ιδιωτικός τομέας νιώσει έτοιμος και μπει κι αυτός -κυρίως αυτός- στη μάχη για τη συρρίκνωση της ανεργίας.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22786&subid=2&pubid=63955895
Γιατί για ξεκίνημα και μόνο μιλάμε, έστω κι αν οι πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν δείχνουν ότι ο σχεδιασμός που έχει γίνει βασίζεται σε σωστές προτεραιότητες και στοχεύει στην ενίσχυση της απασχόλησης κυρίως στον ιδιωτικό τομέα και όχι τον δημόσιο. Και μόνο αυτό αποδεικνύει τη διάθεση για μια εργασιακή πραγματικότητα τελείως διαφορετική από εκείνη που γνωρίζαμε μέχρι και την έκρηξη της κρίσης.
Παράλληλα έχουν αποφασιστεί και προωθούνται μια σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες θα αποτελέσουν «ομπρέλα προστασίας» για ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες, όπως οι μακροχρόνια άνεργοι και οι εποχιακά απασχολούμενοι, έτσι ώστε τόσο αυτοί όσο και οι οικογένειές τους να διατηρήσουν, εκτός των άλλων, και την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Εξυπακούεται, ωστόσο, πως ούτε οι προθέσεις, ούτε το ύψος των κονδυλίων θα κρίνουν την επιτυχία του εγχειρήματος. Και είναι απόλυτα φυσιολογικό, όταν η ανεργία έχει προσλάβει αδιανόητες μέχρι πρότινος διαστάσεις και θα χρειαστεί να γίνουν πολλά για να εδραιωθεί στην κοινή γνώμη η εκτίμηση ότι η σταδιακή συρρίκνωση του προβλήματος έχει αρχίσει.
Κι εκείνο που πρωτίστως πρέπει να γίνει είναι να περάσει η οικονομία στη φάση της ανάκαμψης. Μόνο τότε θα δημιουργηθούν οι πραγματικές προϋποθέσεις για να κερδηθεί το στοίχημα. Μόνο όταν ο ιδιωτικός τομέας νιώσει έτοιμος και μπει κι αυτός -κυρίως αυτός- στη μάχη για τη συρρίκνωση της ανεργίας.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22786&subid=2&pubid=63955895
Απέκλεισε κατηγορηματικά ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ, χρεώνοντας στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πως παραμένει δέσμιο μιας επικίνδυνης ανευθυνότητας. Κατά την ομιλία του ενώπιον της Κ.Ο. της Ν.Δ. ο κ. Σαμαράς διεμήνυσε: «Με όσους διαλαλούν ότι θα κηρύξουν τη χώρα σε τπώχευση τη στιγμή που είμαστε στο παρά πέντε να κερδίσουμε τη βιωσιμότητα του χρέους συνεργασίες δεν κάνουμε».
«Όσο συνεχίζει αυτήν την ανευθυνότητα (ο ΣΥΡΙΖΑ) δεν έχουμε κανένα απολύτως περιθώριο συνεργασίας μαζί του και πώς είναι δυνατό να συνεργαστούμε με όσους συστηματικά κατ' επάγγελμα υπονομεύουν την πρόοδο της χώρας, με όσους σκορπούν ανασφάλεια και απειλούν να μας ξαναστείλουν εκεί που ιδρώσαμε για να ξαναφύγουμε», πρόσθεσε.
Αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ για τις περικοπές των αποδοχών των ενστόλων, ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι ούτως ή αλλως η κυβέρνηση είχε δεσμευθεί να δώσει χρήματα στους ένστολους κατά προτεραιότητα. «Αν δεν είχαμε πρωτογενές πλεόνασμα δεν θα υπήρχαν περιθώρια να δώσουμε άμεσα τίποτα», πρόσθεσε.
«Το πλεόνασμα βγήκε από το αίμα του ελληνικού λαού και σε αυτόν θα επιστρέψει όπως επιστρέφουμε σήμερα και τα κλεμμένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σαμαράς δεσμεύθηκε ότι θα υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις και απέναντι στους αγρότες, ώστε η φορολογική μεταρρύθμιση «να περάσει πιο ομαλά», ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα. «Θα κοιτάξουμε με ιδιαίτερη φροντίδα τη ρευστότητά τους. Όπου μπορούμε θα παρέμβουμε για να διορθωθούν αδικίες», συμπλήρωσε.
Επανέλαβε δε ότι ύψιστη προτεραιότητά του παραμένει η μείωση της φορολογίας, καθώς «μόνο με τη σταδιακή αποκλιμάκωση των φόρων μπορεί να έρθει η πραγματική ανάπτυξη. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
http://www.naftemporiki.gr/story/759534
«Όσο συνεχίζει αυτήν την ανευθυνότητα (ο ΣΥΡΙΖΑ) δεν έχουμε κανένα απολύτως περιθώριο συνεργασίας μαζί του και πώς είναι δυνατό να συνεργαστούμε με όσους συστηματικά κατ' επάγγελμα υπονομεύουν την πρόοδο της χώρας, με όσους σκορπούν ανασφάλεια και απειλούν να μας ξαναστείλουν εκεί που ιδρώσαμε για να ξαναφύγουμε», πρόσθεσε.
Αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ για τις περικοπές των αποδοχών των ενστόλων, ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι ούτως ή αλλως η κυβέρνηση είχε δεσμευθεί να δώσει χρήματα στους ένστολους κατά προτεραιότητα. «Αν δεν είχαμε πρωτογενές πλεόνασμα δεν θα υπήρχαν περιθώρια να δώσουμε άμεσα τίποτα», πρόσθεσε.
«Το πλεόνασμα βγήκε από το αίμα του ελληνικού λαού και σε αυτόν θα επιστρέψει όπως επιστρέφουμε σήμερα και τα κλεμμένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σαμαράς δεσμεύθηκε ότι θα υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις και απέναντι στους αγρότες, ώστε η φορολογική μεταρρύθμιση «να περάσει πιο ομαλά», ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα. «Θα κοιτάξουμε με ιδιαίτερη φροντίδα τη ρευστότητά τους. Όπου μπορούμε θα παρέμβουμε για να διορθωθούν αδικίες», συμπλήρωσε.
Επανέλαβε δε ότι ύψιστη προτεραιότητά του παραμένει η μείωση της φορολογίας, καθώς «μόνο με τη σταδιακή αποκλιμάκωση των φόρων μπορεί να έρθει η πραγματική ανάπτυξη. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
http://www.naftemporiki.gr/story/759534
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Με την τουρκική λίρα σε ιστορικά χαμηλά, το δεκαετές ομόλογο στο 10,5% και τεράστιο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών είναι να μη γελάς με τις πρόσφατες παραινέσεις της Τουρκίας, του δήθεν οικονομικού θαύματος, προς την Ελλάδα! Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Στο 12% από 7,75% ανέβασε το επιτόκιο δανεισμού η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας μετά από την πρώτη έκτακτη συνεδρίαση της από το 2011.Η τουρκική λίρα ενισχύθηκε στις 2,2 λίρες ανά δολάριο από 2,253 που ήταν πριν την κίνηση της τράπεζας ενώ η αύξηση των επιτοκίων ήταν πολύ υψηλότερη από ό, τι αναμενόταν. Νωρίτερα στα διεθνή μέσα οι εκτιμήσεις μιλούσαν για επιτόκιο που θα διαμορφωνόταν στο 10%.
Οι εγχώριοι επενδυτές "ξεπούλησαν" τις λίρες τους υπέρ των ξένων νομισμάτων, και οι διεθνείς επενδυτές έχουν ξεκινήσει να αποχωρούν από τη λίρα, πιέζοντας προς τα κάτω την αξία του νομίσματος, που έφτασε στο ιστορικό χαμηλό των 2,3616 έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
Το κόστος δανεισμού της Τουρκίας επίσης αυξάνεται ανησυχητικά γρήγορα, με τα 10ετή ομόλογα να φτάσουν σε απόδοση το 10,45% στα υψηλότερα επίπεδα από το 2010. Είναι χαρακτηριστικό ότι τώρα οι αποδόσεις τους είναι υψηλότερα των ελληνικών και σε ασθενέστερο νόμισμα. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://www.protothema.gr/economy/article/348463/spaei-ta-koder-sto-12-to-diatrapeziko-epitokio-stin-tourkia/
Οι εκλογικοί μονομάχοι προσπαθούν να διαχειριστούν δύο μεγάλα διακυβεύματα. Από τη μία μεριά, το πλεόνασμα, το χρέος, το τέλος του μνημονίου, την απομάκρυνση της τρόικας και την έξοδο στις αγορές και, από την άλλη, τον Ξηρό και την τρομοκρατία, τις υποθέσεις του Τ.Τ. και των εξοπλισμών, τη Χ.Α. και τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Αυτά όμως δεν κατορθώνουν να δημιουργήσουν ατζέντα κριτηρίων ενεργητικής επιλογής κόμματος, παρά μόνο αντανακλαστικές αντιδράσεις, τύπου «το μη χείρον βέλτιστο», παραμένοντας ένα μάλλον αδόμητο σύνολο ευκαιριών και απειλών που δεν συνδέονται με αφηγηματικό τρόπο με το παρόν και -κυρίως- το μέλλον των πολιτών.
Οι «προσφορές» που θέτουν σχεδόν όλοι οι πολιτικοί δρώντες (κυβέρνηση και αντιπολίτευση) κεντράρουν στο μάλλον στενόχωρο «ποιος μπορώ να είμαι, διότι η χώρα τόσα μπορεί» και δεν προχωρούν πιο πέρα, στο «ποιος θέλω να είμαι, διότι αν το οραματισθούμε θα το καταφέρουμε», που προχωρά πέρα από διαπραγματεύσεις και τσαμπουκάδες με τους δανειστές.
Και το όραμα που λείπει σήμερα πρέπει να στηρίζεται όχι στο «μπορώ», αλλά στο «θέλω», που θυμικά βάζει τις ευκαιρίες και τις απειλές σε τάξη και οδηγεί στην πραγματική ελπίδα.
ΠΗΓΗ: REAL
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=blogitem&eid=26&id=292964
Αυτά όμως δεν κατορθώνουν να δημιουργήσουν ατζέντα κριτηρίων ενεργητικής επιλογής κόμματος, παρά μόνο αντανακλαστικές αντιδράσεις, τύπου «το μη χείρον βέλτιστο», παραμένοντας ένα μάλλον αδόμητο σύνολο ευκαιριών και απειλών που δεν συνδέονται με αφηγηματικό τρόπο με το παρόν και -κυρίως- το μέλλον των πολιτών.
Οι «προσφορές» που θέτουν σχεδόν όλοι οι πολιτικοί δρώντες (κυβέρνηση και αντιπολίτευση) κεντράρουν στο μάλλον στενόχωρο «ποιος μπορώ να είμαι, διότι η χώρα τόσα μπορεί» και δεν προχωρούν πιο πέρα, στο «ποιος θέλω να είμαι, διότι αν το οραματισθούμε θα το καταφέρουμε», που προχωρά πέρα από διαπραγματεύσεις και τσαμπουκάδες με τους δανειστές.
Και το όραμα που λείπει σήμερα πρέπει να στηρίζεται όχι στο «μπορώ», αλλά στο «θέλω», που θυμικά βάζει τις ευκαιρίες και τις απειλές σε τάξη και οδηγεί στην πραγματική ελπίδα.
ΠΗΓΗ: REAL
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=blogitem&eid=26&id=292964
Από τις πλαστές πινακίδες και τις επιδοτήσεις του Λιάπη, στις μίζες των
εξοπλιστικών και τα θαλασσοδάνεια του ΤΤ, το μόνο που δεν μας έλειψε το
τελευταίο διάστημα είναι η δυσάρεστη μυρωδιά της διαφθοράς. Μόνο που για
μια ακόμα φορά οι συλλογικές μας εμμονές διατηρούν τη συζήτηση περισσότερο στο
παρελθόν απ’ ότι στο μέλλον. Η διασπάθιση δημοσίου χρήματος, υπαρκτή σε κάθε
γωνία του πλανήτη, που μετατράπηκε σε εθνικό μας σπορ, περιβάλλεται με ένα
πέπλο εξαγνισμού των πολιτικοοικονομικών προτεραιοτήτων μιας ολόκληρης
εποχής.
Η διαφθορά χρησιμοποιείται ως το απόλυτο άλλοθι για να δικαιολογηθούν οι
εσφαλμένες πρακτικές δημόσιας διοίκησης και οικονομικής ανάπτυξης των
περασμένων δεκαετιών. Μέσα στη μυθοπλασία του επαχθούς χρέους η
συνεισφορά της διαφθοράς διατηρεί πρωτεύοντα ρόλο. Τρία χρόνια πριν, όταν η
μονομερής διαγραφή χρέους, χαρακτηρίζοντας το επαχθές, αποκτούσε δημοφιλία πέρα
και πάνω από κόμματα και ιδεολογίες, ήμασταν από τους ελάχιστους που αρθρώσαμε
κριτικό λόγο και αναλυτική επιχειρηματολογία για το άσκοπο και το ανεδαφικό
μιας τέτοιας επιλογής στο «Οι "επαχθείς" λογικές περί "απεχθούς" χρέους».
Το ιδεοληπτικό στο όλο ζήτημα βρίσκεται στη νοητική υπέρβαση που
γίνεται ανάμεσα στην καταγραφή και τον έλεγχο ύποπτων προμηθειών με επακόλουθο
την ποινική τιμωρία, την επιστροφή μιζών ή τη δήμευση περιουσιακών στοιχείων
των όποιων επίορκων και την πρόθεση να διαγράψεις αυτά τα ποσά από το δημόσιο
χρέος λες και οι όποιες συμφωνίες δεν ήταν μέρος των λειτουργιών
δημοκρατικών κυβερνήσεων αλλά επιβολή ενός δικτατορικού καθεστώτος.
Με άλλα λόγια το ελληνικό κράτος φέρει την ευθύνη για την έλλειψη
διαφανών διαδικασιών και συστηματικού ελέγχου που υποθάλπουν τη διαφθορά
(όπως και οι πολίτες φέρουν την ευθύνη για τη διατήρηση στην εξουσία όσων
συντηρούσαν αυτές τις σαθρές και διαβλητές δομές) και δικαιούται, στο βαθμό που
πλέον μοιάζει διατεθειμένο να καθαρίσει την ήρα από το στάρι, να διεκδικήσει
την αποζημίωση του από τους επίορκους.
Δεν μπορεί όμως η χώρα να ζητά, για δικές της εσωτερικές αμαρτίες,
«αποζημίωση» δια της διαγραφής χρέους από τους δανειστές της στις αγορές
που επέλεγαν να αγοράσουν τα χρεόγραφα μας χωρίς να είναι υποχρεωμένοι πέρα από
το δεδομένο συνυπολογισμό του εθνικού ρίσκου (που περιλαμβάνεται στο
κάθε επιτόκιο δανεισμού) να αξιολογούν συνεχώς και το επίπεδο βελτίωσης του
ελέγχου της κρατικής διαφθοράς.
Αυτή η εμμονή αποπροσανατολίζει τη συζήτηση συντηρώντας μια ατέρμονη
αναπαραγωγή μετάθεσης ευθυνών, βάζοντας σε δεύτερη τις αναγκαίες παρεμβάσεις
για τη δημιουργία ενός σταθερού, εύρυθμου και αποτελεσματικού πλαισίου
κρατικών προμηθειών με διευρυμένη χρήση της τεχνολογίας, λιγότερη
γραφειοκρατία και στενότερο κεντρικό έλεγχο.
Υ.Γ. Η αναφορά Σταθάκη για 5% επαχθές χρέος μπορεί να διαλύει σε
μεγάλο βαθμό τη σχετική μυθοπλασία στους χώρους της αριστεράς, είναι όμως
εξίσου αυθαίρετη και παραπλανητική κυρίως γιατί κινείται σε παρόμοια
αδιέξοδη συλλογιστική αλλά και γιατί τα νούμερα για τη ζημιά από τις μίζες
προκύπτουν από λάθος εκτιμήσεις και υπερβολικές προβλέψεις. Πχ ποιος
συνυπολόγισε την επίπτωση της κατανάλωσης μέρους αυτών των ποσών στην εγχώρια
αγορά, ώστε αυτό να αφαιρεθεί στους τελικούς υπολογισμούς;
Κων/νος Μανίκας
Οικονομολόγος –Ψυχολόγος
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Να πω ότι δεν τα λέγαμε (Έξοδο στις αγορές πριν τις ευρωεκλογές;)! Αλλά προετοιμάζουμε το έδαφος για να μην έρθουν απότομα κάποια πράγματα στον Τσίπρα και ψάχνει μνημόνιο για να σκίσει και δεν βρίσκει. Διότι πάνω απ' όλα είμαστε φιλάνθρωποι! Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ...
Σχέδιο επιστροφής στις αγορές, ακόμη και πριν από τις ευρωεκλογές του Μαΐου, επεξεργάζεται το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς εκτιμά πως η συγκεκριμένη εξέλιξη, σε συνδυασμό με το αναμενόμενο «σήμα» των εταίρων για τη διευθέτηση του ελληνικού χρέους, αλλά και τη διανομή του πρωτογενούς πλεονάσματος, σηματοδοτούν την οριστική έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια και θα αποτελέσουν ισχυρά πολιτικά όπλα ενόψει της επερχόμενης κρίσιμης εκλογικής αναμέτρησης.Σύμφωνα με πληροφορίες, η επεξεργασία του σχεδίου εξόδου της χώρας στις αγορές βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, αλλά θα αποτελέσει μέρος της ευρύτερης πολιτικής διαπραγμάτευσης που θα αρχίσει ξανά με τους εταίρους παράλληλα με την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα.
Συγκεκριμένα, συζητείται το ύψος της έκδοσης να είναι 2 με 4 δισ. ευρώ και επιδίωξη είναι να καλυφθεί, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος της, μέσω συμφωνίας με ιδιώτες. Το επιτόκιο των νέων ομολόγων δεν θα είναι άνω του 7% και μικρότερο του 5%, ενώ αυτά θα είναι 3ετούς ή 5ετούς διάρκειας, ώστε να μην επηρεάζεται η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. (Διαβάστε περισσότερα...)
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://www.kathimerini.gr/553929/article/epikairothta/politikh/sxedio-epistrofhs-ths-elladas-stis-agores
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Μόλις λίγες μέρες άντεξε το... μεγάλο προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ! Καλή η προσπάθεια κάποιων να δημιουργήσουν κλίμα, μήπως και παρασύρουν μέρος των αναποφάσιστων, αλλά προφανώς δεν κατάλαβαν ότι οι συγκεκριμένου πολίτες αν ήθελαν να κάνουν το βήμα προς την "επανάσταση" θα το είχαν ήδη κάνει. Απογοητευμένοι και πιεσμένοι άνθρωποι είναι που περιμένουν να κλείσει ένας δύσκολος κύκλος και να αρχίσουν να νιώθουν στην καθηνερινότητα τους την αποτελεσματικότητα των αλλαγών.
Η δημοσκόπηση της Alco για το "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ" δίνει προβάδισμα στον ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,6% μονάδες έναντι της Ν.Δ..
Ειδικότερα στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ συγκεντρώνει το 22,2%, η ΝΔ 21,6%, η Χρυσή Αυγή 7,7%, το ΠΑΣΟΚ 4,7%, το ΚΚΕ 4,6%, οι ΑΝΕΛ 4,3% και η ΔΗΜΑΡ 3,2%. Το 33% θεωρεί πιο αξιόπιστο ως πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά. Το 45% των πολιτών θεωρεί πως οι εκλογές θα πρέπει να γίνουν στο τέλος της τετραετίας.
Το 57% πιστεύει πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει το κατάλληλο επιτελείο στελεχών για να υλοποιήσει το πρόγραμμά του. Το 67% μάλιστα δηλώνει πως δεν πιστεύει πως ο ΣΥΡΙΖΑ αν εκλεγεί θα τηρήσει τις υποσχέσεις του.
Στη δημοσκόπηση της Metron Analysis για το "Έθνος της Κυριακής" στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ προηγείται με 0,8% συγκεντρώνοντας το 20,5% έναντι 19,7% της ΝΔ. Ακολουθεί η ΧΑ με 6,9%, το ΠΑΣΟΚ με 4,3%, το ΚΚΕ με 3,4%, οι ΑΝΕΛ με 3,2% και η ΔΗΜΑΡ με 2,5%.
Η αδιευκρίνιστη ψήφος φτάνει στο 32,7%. Ο Αντώνης Σαμαράς θεωρείται από το 31% ως καταλληλότερος για πρωθυπουργός. Το 59% εκτιμά πως η χώρα δεν πρέπει στην παρούσα φάση να οδηγηθεί σε εκλογές.