ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ - Σκληρή επιτήρηση και στο βάθος διαφορετικά σενάρια για κάποιου είδους ευρωομόλογο. Όση επιβολή δημοσιονομικής "συμμόρφωσης" κι αν υπάρξει αν δεν αντιμετωπιστεί η γενικευμένη Ευρωπαϊκή ύφεση με ένα μακροπρόθεσμο στοχευμένης δράσης αναπτυξιακό πλάνο, το αποτέλεσμα θα είναι μια καχεκτική πλην "τίμια" οικονομική ζώνη που θα λειτουργεί ως ο πιο αδύναμος παγκόσμιος πυλώνας. Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ....
Προτάσεις για πολύ αυστηρότερο πλαίσιο οικονομικής διακυβέρνησης στην Ευρωζώνη το οποίο, αν αποδειχθεί επιτυχές, ενδεχομένως να οδηγήσει και σε κάποιας μορφής ευρωομόλογα, αναμένεται να παρουσιάσει η Κομισιόν την Τετάρτη.
Μεταξύ άλλων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει επίσης τρία «σενάρια» για κοινό δανεισμό των χωρών της Ευρωζώνης, αλλά και προτάσεις για πολύ στενότερη επιτήρηση σε χώρες που βρίσκονται σε προγράμματα στήριξης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν ευρωπαίοι αξιωματούχοι στο Reuters, η Κομισιόν θα παρουσιάσει πρόταση για δύο κανονισμούς με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής διακυβέρνησης, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τις ανησυχίες των αγορών για την Ευρωζώνη.
Ο πρώτος από αυτούς θα συνδέει την πιθανότητα παροχής οικονομικής στήριξης σε χώρες-μέλη με την αποδοχή πιο στενής οικονομικής επιτήρησης από την Κομισιόν - ακόμη στενότερης από εκείνη που υπάρχει σήμερα για την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία. Σε αυτήν πιθανότατα θα περιλαμβάνεται και μόνιμη παρουσία της Κομισιόν στην εν λόγω χώρα.
Η δεύτερη πρόταση κανονισμού θα δίνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτενείς αρμοδιότητες στην κατάρτιση των προϋπολογισμών των χωρών της Ευρωζώνης, δίνοντάς της το δικαίωμα ακόμη και να απορρίπτει σχέδια προϋπολογισμών.
Κάτι τέτοιο μάλιστα, εκτιμούν οι αξιωματούχοι, αν και πράγματι αποτελεί πρωτοφανή διεύρυνση των εξουσιών των ευρωπαϊκών οργάνων, δεν χρειάζεται αλλαγή των ευρωπαϊκών συνθηκών - οι οποίες ήδη προβλέπουν ότι η χάραξη οικονομικής πολιτικής είναι ζήτημα «κοινού ενδιαφέροντος».
Επιπλέον, θα προταθεί η εισαγωγή ρήτρας στα εθνικά συντάγματα για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς (κατά το πρότυπο του γερμανικού «φρένου χρέους», που ήδη έχει υιοθετηθεί και από άλλες χώρες).
Σε περίπτωση που οι παραπάνω προτάσεις γίνουν αποδεκτές και αποδειχτούν αποτελεσματικές, τότε - εκτιμά η Κομισιόν - η Ευρωζώνη θα μπορούσε να προχωρήσει σε έκδοση κοινών «ομολόγων σταθερότητας».
Στην έκθεση της Επιτροπής για τα τρία «σενάρια» ευρωομολόγου, θα παρουσιάζονται τρεις πιθανοί τρόποι για κοινό δανεισμό των χωρών της Ευρωζώνης από «ουδέτερη σκοπιά και χωρίς συμπεράσματα», όπως αναφέρουν οι αξιωματούχοι. Ο ίδιος οργανισμός που θα εξέδιδε τα κοινά ομόλογα θα ήταν, κατά πάσα πιθανότητα, «βραχίονας» της Κομισιόν.
Στην πρώτη επιλογή, η έκδοση θα γίνεται με κοινές εγγυήσεις - καθιστώντας δηλαδή όχι μόνο «δανειστές από κοινού» τα μέλη της Ευρωζώνης, αλλά και το κάθε ένα υπόλογο για την εξυπηρέτηση του χρέους των κοινοτικών εταίρων.
Η δεύτερη επιλογή είναι, εν μέρει, μια ηπιότερη παραλλαγή του πρώτου σεναρίου, στην οποία τα ομόλογα θα καλύπτονται από κοινές εγγυήσεις μέχρι κάποιου σημείου - φέρ' ειπείν, τη ρήτρα για χρέος 60% επί του ΑΕΠ του Συμφώνου Σταθερότητας - και έπειτα η κάθε χώρα θα είναι υπεύθυνη ξεχωριστά για το δικό της χρέος.
Η τρίτη επιλογή προβλέπει οι εγγυήσεις να δίνονται μεν από κοινού, αλλά όχι με τρόπο από τον οποίο θα προκύπτει υπαιτιότητα ενός μέλους για την τήρηση του χρέους ενός άλλου - οπότε δεν θα ήταν «πλήρη» ευρωομόλογα.
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=430967&h1=true
Προτάσεις για πολύ αυστηρότερο πλαίσιο οικονομικής διακυβέρνησης στην Ευρωζώνη το οποίο, αν αποδειχθεί επιτυχές, ενδεχομένως να οδηγήσει και σε κάποιας μορφής ευρωομόλογα, αναμένεται να παρουσιάσει η Κομισιόν την Τετάρτη.
Μεταξύ άλλων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει επίσης τρία «σενάρια» για κοινό δανεισμό των χωρών της Ευρωζώνης, αλλά και προτάσεις για πολύ στενότερη επιτήρηση σε χώρες που βρίσκονται σε προγράμματα στήριξης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν ευρωπαίοι αξιωματούχοι στο Reuters, η Κομισιόν θα παρουσιάσει πρόταση για δύο κανονισμούς με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής διακυβέρνησης, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τις ανησυχίες των αγορών για την Ευρωζώνη.
Ο πρώτος από αυτούς θα συνδέει την πιθανότητα παροχής οικονομικής στήριξης σε χώρες-μέλη με την αποδοχή πιο στενής οικονομικής επιτήρησης από την Κομισιόν - ακόμη στενότερης από εκείνη που υπάρχει σήμερα για την Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ιρλανδία. Σε αυτήν πιθανότατα θα περιλαμβάνεται και μόνιμη παρουσία της Κομισιόν στην εν λόγω χώρα.
Η δεύτερη πρόταση κανονισμού θα δίνει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτενείς αρμοδιότητες στην κατάρτιση των προϋπολογισμών των χωρών της Ευρωζώνης, δίνοντάς της το δικαίωμα ακόμη και να απορρίπτει σχέδια προϋπολογισμών.
Κάτι τέτοιο μάλιστα, εκτιμούν οι αξιωματούχοι, αν και πράγματι αποτελεί πρωτοφανή διεύρυνση των εξουσιών των ευρωπαϊκών οργάνων, δεν χρειάζεται αλλαγή των ευρωπαϊκών συνθηκών - οι οποίες ήδη προβλέπουν ότι η χάραξη οικονομικής πολιτικής είναι ζήτημα «κοινού ενδιαφέροντος».
Επιπλέον, θα προταθεί η εισαγωγή ρήτρας στα εθνικά συντάγματα για ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς (κατά το πρότυπο του γερμανικού «φρένου χρέους», που ήδη έχει υιοθετηθεί και από άλλες χώρες).
Σε περίπτωση που οι παραπάνω προτάσεις γίνουν αποδεκτές και αποδειχτούν αποτελεσματικές, τότε - εκτιμά η Κομισιόν - η Ευρωζώνη θα μπορούσε να προχωρήσει σε έκδοση κοινών «ομολόγων σταθερότητας».
Στην έκθεση της Επιτροπής για τα τρία «σενάρια» ευρωομολόγου, θα παρουσιάζονται τρεις πιθανοί τρόποι για κοινό δανεισμό των χωρών της Ευρωζώνης από «ουδέτερη σκοπιά και χωρίς συμπεράσματα», όπως αναφέρουν οι αξιωματούχοι. Ο ίδιος οργανισμός που θα εξέδιδε τα κοινά ομόλογα θα ήταν, κατά πάσα πιθανότητα, «βραχίονας» της Κομισιόν.
Στην πρώτη επιλογή, η έκδοση θα γίνεται με κοινές εγγυήσεις - καθιστώντας δηλαδή όχι μόνο «δανειστές από κοινού» τα μέλη της Ευρωζώνης, αλλά και το κάθε ένα υπόλογο για την εξυπηρέτηση του χρέους των κοινοτικών εταίρων.
Η δεύτερη επιλογή είναι, εν μέρει, μια ηπιότερη παραλλαγή του πρώτου σεναρίου, στην οποία τα ομόλογα θα καλύπτονται από κοινές εγγυήσεις μέχρι κάποιου σημείου - φέρ' ειπείν, τη ρήτρα για χρέος 60% επί του ΑΕΠ του Συμφώνου Σταθερότητας - και έπειτα η κάθε χώρα θα είναι υπεύθυνη ξεχωριστά για το δικό της χρέος.
Η τρίτη επιλογή προβλέπει οι εγγυήσεις να δίνονται μεν από κοινού, αλλά όχι με τρόπο από τον οποίο θα προκύπτει υπαιτιότητα ενός μέλους για την τήρηση του χρέους ενός άλλου - οπότε δεν θα ήταν «πλήρη» ευρωομόλογα.
ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=430967&h1=true
0 σχόλια